نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

رتبه ۲۲ جهانی ایران در تولید علم ژنتیک

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رتبه ۲۲ جهانی ایران در تولید علم ژنتیک

ایسنا/ در کنگره ژنتیک علاوه بر برگزاری ایده بازار محققان ۱۵ کشور دنیا آخرین یافته های خود را ارائه می دهند.

دکتر پورکاظمی، دبیر علمی ششمین کنگره بین‌المللی و هجدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران در نشست خبری امروز، از این رویداد به عنوان یک جشنواره یاد کرد و گفت: از آنجایی که این کنگره دارای مجموعه برنامه‌هایی از سطح دانش آموزی و تبیین مفاهیم ژنتیک تا بالاترین سطح برای متخصصان این حوزه است، از این رو این کنگره در قالب جشنواره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به بخش‌های مختلف این رویداد گفت: ژنتیک انسانی، گیاهی، جانوری، سلول‌های بنیادی، زیست واره‌ها و بانک‌های ژنی از بخش‌های این کنگره است.

وی افزوذ: در این کنگره ۷۹۴ مقاله دریافت شد و داوری صورت گرفت. از این تعداد ۷۵۸ مقاله پذیرفته شده که ۶۴ مقاله در قالب سخنرانی و ۶۹۴ مقاله در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

وی افزود: مقالات پذیرش شده از ۷۵۸ مقاله در گرایش‌های تخصصی مختلفی بود که در گرایش ژنتیک انسانی ۳۷۵ مقاله، ژنتیک گیاهی ۱۸۸ مقاله، ژنتیک جانوری ۱۷۹ مقاله، ملاحظات اخلاقی و ایمنی زیستی ۲۶ مقاله، سلول‌های بنیادی و ریزسازواره ها ۱۵ مقاله پذیرفته شده‌اند.

پورکاظمی اضافه کرد: در این کنگره ۱۷ کارگاه آموزشی برگزار می‌شود که تا کنون ۶ کارگاه با رویکرد انتقال فناوری و ارائه آخرین فناوری‌ها به محققان برگزار شده است. 

دبیر علمی این کنگره ایده بازار را از دیگر بخش های این رویداد نام برد و افزود: در دومین روز این رویداد ایده‌های برتر منتخب ارائه و به بهترین آنها جوایزی اعطا می‌شود.

در این نشست همچنین دکتر موسوی، دبیر بخش بین‌الملل این کنگره همچنین به رتبه ایران در حوزه علم ژنتیک اشاره و اظهار کرد: ایران در تولید علم ژنتیک در دنیا رتبه ۲۲ و در منطقه رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با اشاره به بخش بین‌المللی ششمین کنگره اعلام کرد: محققانی از بیش از ۱۵ کشور دنیا از جمله کانادا، اسپانیا، هلند، فنلاند، استرالیا، آمریکا، آلمان، انگلیس، نیوزلند، سوئد، مجارستان، روسیه، ترکیه، عراق، افعانستان و محققان و اندیشمندان ایرانی ارائه مقاله دادند.

به گفته وی بیست سخنران به صورت آنلاین و حضوری آخرین یافته‌های خود را ارائه می‌دهند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره