نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

مریخ‌نورد ناسا یک سنگ شبیه آدم برفی پیدا کرد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
مریخ‌نورد ناسا یک سنگ شبیه آدم برفی پیدا کرد

ایسنا/  مریخ نورد استقامت ناسا با یک سنگ در مریخ برخورد کرد که بی شباهت به یک آدم برفی کوچک نیست.

اگر اولاف، آدم برفی شیرین و حساس انیمیشن فروزن(یخ زده) دیزنی، اجدادی در سیارات دیگر داشت، شاید این آدمک سنگی می‌توانست خویشاوند آن باشد.

به نقل از اسپیس، در روز ۱۳ ژوئیه، که ۱۲۰۸ امین روز در مریخ است، دوربین مست‌کم-رد سمت راست(Mastcam-Z) مریخ‌نورد استفامت منطقه‌ای را با چند صخره در طول بررسی روزانه خود از سطح سیاره سرخ مشاهده و تصویری را به زمین ارسال کرد. اگر به دقت نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که در گوشه سمت چپ پایین عکس، پشته‌ای از سنگ وجود دارد که شبیه یک آدم برفی کوچک است!

این آدمک کوچک ممکن است بر خلاف هیکل کرکی و سفید روشن اولاف، ترکیبی خشک و غبارآلود داشته باشد.

مریخ نورد استقامت هنوز در داخل دهانه جیزرو (Jezero) قرار دارد، جایی که در روز ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۱ فرود آمد، اما اکنون سفر خود را برای صعود از دهانه و حرکت به مکان جدید آغاز کرده است.

از نظر تئوری، آیا امکان وجود یک آدم برفی واقعی در مریخ وجود دارد؟ خب، پاسخ ساده «احتمالاً نه» است. با این حال، یک پاسخ طولانی نیز وجود دارد.

مریخ ممکن است جو نازکی داشته باشد، اما همچنان می‌تواند آب و هوای پویا و رویدادهای شدید آب و هوایی را ایجاد کند که از طوفان‌های غبار گرفته تا از نظر فنی حتی برف متغیر است. با این حال، همیشه برای سیاره سرخ اینطور نبوده است. گزارش‌هایی که از مأموریت ماون (MAVEN) ناسا منتشر شد، به این نتیجه رسیدند که در گذشته، مریخ دارای جوی ضخیم بود که آب می‌توانست برای مدت طولانی روی سطح وجود داشته باشد.

به گفته دانشمندان ناسا، هنوز آب در این سیاره وجود دارد اما با جو نازک فعلی آن، این آب تنها می‌تواند برای مدت زمان محدودی در حالت مایع بماند. بنابراین، آب در مریخ می‌تواند در زیر سطح مناطق قطبی قرار گیرد. شاید بتوان از آن مواد یک «آدم برفی» درست کرد، اما نمی‌توان تصور کرد که شبیه یک آدم برفی کلاسیک زمینی باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره