نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

کپسول شگفت انگیز فضایی

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ ر ویدیو کپسول فضایی را می‌بینید ‌که هفته گذشته پس از ورود به جو زمین نمونه‌های خاک نیمه پنهان ماه را به زمین آورده است.
چین اکنون چیزی در اختیار دارد که هیچ انسانی تا کنون با آن رو به رو نشده است؛ سنگ‌ها و خاکی از طرف پنهان کره ماه. بازگشت موفقیت‌آمیز کاوشگر چینی «چانگ‌ای‌۶» از ماموریت کره ماه در روز ۲۵ ژوئن (سه‌شنبه پنجم تیر) یک کودتای علمی بود که جایگاه چین را به عنوان یکی از قدرت‌های فضایی برتر جهان تحکیم کرد.


البته چین نمونه‌های انتقال یافته از کره ماه را با دانشمندانی از سراسر جهان به اشتراک می‌گذارد. ناسا هم چند دهه پیش در پی ماموریت‌های «آپولو» از چنین سنتی پیروی کرده بود. لیو یانفنگ مدیر دفتر همکاری بین‌المللی از اداره فضایی ملی چین گفت: چین از درخواست دانشمندانی از همه کشورهای جهان برای مطالعه نمونه‌های گرفته شده از نیمه تاریک ماه و سهیم شدن در مزایای این کار استقبال می‌کند.


 بیل نلسون مدیر ناسا در گفت‌وگو با گفته از شنیدن اینکه اداره فضایی ملی چین قصد دارد مواد گردآوری شده در ماموریت کاوشگر چانگ‌ای‌۶ را به اشتراک بگذارد، خشنود است

 این مواد با استفاده از یک دستگاه حفاری و یک بازوی مکانیکی جمع‌آوری شده و شامل ۲ کیلوگرم از خاک و سنگ از یک منطقه گودالی  از طرف پنهان کره ماه است؛ طرفی که هیچگاه از روی زمین دیده نمی شود

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره