نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

ربات انسان‌نمای جدید میخش را کوبید!

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ربات انسان‌نمای توروبو(Torobo) با چکش میخ را به دقت می‌کوبد و پتانسیل استفاده صنعتی را نشان داده است.

یک ربات انسان‌نما که توسط شرکت رباتیک توکیو Tokyo Robotics ساخته شده است، در یک ویدیوی جدید با دقت در حال کوبیدن میخ بر روی یک تکه چوب دیده می‌شود. به گفته سازنده، تلاش هماهنگ و دقیق توروبو پتانسیل آن را برای استفاده صنعتی نشان می‌دهد.

به نقل از آی‌ای، این ربات با ارتفاع ۱۶۶۰ میلی‌متر، ابعادی مشابه یک انسان دارد. به گفته این شرکت، وزن یک بازوی آن در بدترین حالت هشت کیلوگرم و در حداکثر نیروی نگهدارنده(زمانی که آرنج در زاویه قائم خم می‌شود) ۲۰ کیلوگرم است. این برای انجام تحقیقات و توسعه رباتیک برای جایگزینی کار انسان کافی است.

این شرکت اعلام کرد که عمل انجام شده توسط ربات ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

شرکت رباتیک توکیو می‌گوید: نیروی برگشتی آنی از چکش از طریق ترکیبی از خاصیت‌های ارتجاعی مواد لاستیکی که چکش را حفظ می‌کند، انحراف در حسگرهای گشتاور و چرخ دنده‌های هارمونیک، قابلیت حرکت به عقب و کنترل امپدانس، جذب می‌شود.

این به ربات اجازه می‌دهد تا میخ را با مقدار مشخصی از نیرو بکوبد.

اجرای کار با کنترل نیرو

کنترل گشتاور مفصلی که مجهز به حسگرهای گشتاور در تمام مفاصل بازوها و کمر است، امکان توقف ایمن تماس و اجرای وظایف با کنترل نیرو را فراهم می‌کند. به گفته این شرکت، کارهای مونتاژ، پخت و پز و تعامل فیزیکی با انسان‌ها می‌تواند با خیال راحت‌تر و ماهرانه‌تر انجام شود.

توروبو را می‌توان برای تحقیق در مورد خودکارسازی وظایف استفاده کرد

توروبو که برای سرعت بخشیدن به تحقیقات در زمینه کاربردهای صنعتی ربات‌های انسان نما توسعه یافته است، می‌تواند برای تحقیق در مورد اتوماسیون وظایفی که شامل تماس فعال با افراد، محیط و اشیاء است، تحقیق در مورد برنامه‌های کاربردی برای نسل بعدی سلاح‌های دوگانه قابل کنترل با نیروی ربات‌ها و تحقیق در مورد کاربرد یادگیری ماشینی در ربات‌ها، استفاده شود.       

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره