نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

فرودگر «آرگونوت» اروپا در سال ۲۰۳۱ به ماه می‌رود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فرودگر «آرگونوت» اروپا در سال ۲۰۳۱ به ماه می‌رود

ایسنا/  آژانس فضایی اروپا (ESA) به تازگی اعلام کرده است که در حال توسعه یک فرودگر اروپایی برای دسترسی مستقل اروپا به ماه است و قرار است در سال ۲۰۳۱ پرتاب شود.

این فرودگر رباتیک که آرگونوت (Argonaut) نام دارد، قرار است با موشک آریان ۶ بلند شود که پس مجموعه‌ای از تاخیرها اولین پرواز خود را در روز ۹ ژوئیه انجام داد.

به نقل از اسپیس، آژانس فضایی اروپا از آرگونوت می‌خواهد که چندین بار محموله و ابزارهای علمی را به ماه تحویل دهد. طبق توضیحات این ماموریت، فرودگر قادر خواهد بود تا وزن ۴۶۰۰ پوند (۲۱۰۰ کیلوگرم)، غذا و آب برای فضانوردان آینده را در هر نقطه از سطح ماه با دقتی بهتر از ۳۳۰ فوت (۱۰۰ متر) حمل کند.

آرگونوت‌ها در اسطوره‌های یونان، به گروهی از پهلوانان گفته می‌شود. در توضیحات آمده است: هیچ منطقه‌ای برای آرگونوت ممنوع نیست؛ این فضاپیما می‌تواند در هر منطقه‌ای از ماه فرود بیاید.

آژانس فضایی اروپا پنج ماموریت آرگونوت را برای دهه ۲۰۳۰ پیش‌بینی می‌کند که هر یک از پرتاب تا فرود آنها بین یک هفته تا یک ماه طول می‌کشد. کاوشگر ماه دارای سه جزء اصلی است: یک عنصر فرود بر ماه که مسئول پرواز به ماه و فرود روی آن است. محموله، که می‌تواند مریخ نورد، ابزار علمی یا سایر تجهیزات باشد و یک پلت فرم محموله، که به عنوان رابط بین دو عنصر دیگر عمل می‌کند.

در ماه مه، آژانس فضایی اروپا قراردادی با شرکت ردوایر (Redwire) مستقر در فلوریدا برای توسعه یک نمونه اولیه بازوی رباتیک برای آرگونوت امضا کرد که از عملیات لجستیکی آن با تخلیه، بازیابی و موقعیت‌یابی اشیا پشتیبانی می‌کند.

تاریخ پرتاب سال ۲۰۳۱ اولین بار در روز ۱۷ ژوئیه توسط مرکز پرواز فضایی اروپا گزارش شد. این وب سایت خاطرنشان کرد که آژانس فضایی اروپا درحال حاضر مطالعاتی را برای به اصطلاح «ایستگاه شارژ اروپا برای ماه» به پایان رسانده است که سیستمی است که روی آرگونوت راه‌اندازی می‌شود و به عنوان یک پمپ بنزین در ماه عمل می‌کند.

آژانس فضایی همچنین در حال کار بر روی یک قابلیت ناوبری و ارتباطی موسوم به مون‌لایت (Moonlight) است که امکان اتصال با سرعت بالا با ایستگاه فضایی دروازه ماه را فراهم می‌کند. ناسا به عنوان بخشی از برنامه آرتمیس خود در حال توسعه یک ایستگاه مداری در اطراف ماه است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره