نماد آخرین خبر

امکان تماس از طریق شبکه ملی اینترنت و رفع محدودیت جغرافیایی با سامانه تلفن ابری ایرانی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
امکان تماس از طریق شبکه ملی اینترنت و رفع محدودیت جغرافیایی با سامانه تلفن ابری ایرانی

ایسنا/مرکز تماس ابری از سوی یکی از شرکت های عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس عرضه شد که به گفته آنها این خدمات بستری جهت برقراری تماس‌های امن و بدون محدودیت جغرافیایی برای شرکت‌ها فراهم می کند.

به نقل از روابط‌عمومی پارک فناوری پردیس، ایجاد یک مرکز تماس ثابت و بدون تغییر شماره، یکی از دغدغه‌های شرکت‌های کوچک و متوسط است. جابه‌جایی محل شرکت به دلایل مختلف، استفاده از یک تلفن ثابت مشخص را برای این شرکت‌ها سخت کرده است. فناوری تلفن ثابت ابری (CLOUD PHONE) یک سرویس مرکز تماس تلفنی است که به شما اجازه می‌دهد تا به‌جای برقراری تماس از طریق سیستم‌های آنالوگ سنتی، تماس‌های تلفنی خود را بر بستر شبکه اینترنت ایران انجام دهید.

خانی مدیرعامل این شرکت با اشاره به ایده اولیه راه‌اندازی تلفن ابری گفت: یکی از مشکلاتی که بسیاری از شرکت‌های نوپا با آن مواجه هستند، تغییر محل استقرار شرکت است. مستأجر بودن این شرکت‌ها، امکان استفاده از یک مرکز تماس ثابت سانترال را کم می‌کند. به‌نحوی‌که با یک جابه‌جایی محل شرکت، هم شماره‌تلفن شرکت تغییر می کند، هم نیاز به سیم‌کشی‌های جدید برای راه‌اندازی تلفن سانترال است. 

وی افزود: باتوجه‌به دانشی که در مجموعه شرکت وجود داشت، ایده تلفن ابری را در سال ۹۸ ارائه دادیم و نخستین نسخه این مرکز تماس ابری در سال ۹۹ به بازار عرضه شد. از ویژگی‌های مرکز تماس ابری همکاران، رفع محدودیت‌های جغرافیایی، عدم نیاز به سخت‌افزارهای رایج مراکز تماس و ثابت‌بودن شماره‌های تماس در صورت تغییر محل است.

مدیرعامل این شرکت در خصوص نحوه فعالیت این مرکز تماس گفت: در این مرکز تماس همه امکاناتی که یک مرکز تماس فیزیکی دارد، قابل‌استفاده است که از آن جمله می‌توان به قابلیت ضبط مکالمات، منوی صوتی، ایجاد شماره داخلی، دفترچه تلفن مرکزی و نمایش شماره‌تلفن تماس‌گیرنده اشاره کرد.

خانی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ مجموعه از امکانات متنوع این مرکز تماس استفاده می‌کنند. برنامه ما در ادامه فعالیت کسب سهم بازار بیشتر، ایجاد پایداری بالاتر و ارائه ماژول‌های مختلف از جمله ماژول هوش مصنوعی کنترل کیفیت است که در سال ۱۴۰۳ این موارد را پیگیری می‌کنیم.

مراکز تلفن ابری به‌عنوان جایگزینی نوین برای سیستم‌ مرکز تلفن‌های محلی مانند ویپ و سانترال، بدون نیاز به سخت‌افزارهای پیچیده و تنها با استفاده از اینترنت، امکانات گسترده‌ای را برای توسعه ارتباطات شرکت‌ها فراهم کرده‌اند. این مراکز بدون تنظیمات پیچیده و با سرعت بالا می‌توانند نیازهای ارتباطی سازمان‌ها را پوشش دهند. کاهش هزینه‌ها در مقایسه با تلفن‌های سانترال رایج، ایجاد امکان تمرکز زدایی برای شرکت‌ها با اتصال تماس از طریق شبکه ملی اینترنت و رفع محدودیت جغرافیایی و سخت‌افزاری از جمله مزایای این سامانه تلفن ابری است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره