نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی به تعویق افتاد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی به تعویق افتاد

ایسنا/ اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی که قرار است طی ماموریت «پولاریس داون» انجام شود، به تعویق افتاد.

به نظر می‌رسد باید کمی بیشتر صبر کنیم تا اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی را ببینیم.

به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) اکنون اواسط تا اواخر ماه اوت را برای پرتاب ماموریت «پولاریس داون»(Polaris Dawn) هدف قرار داده است که توسط «جرد ایزاکمن»(Jared Isaacman) کارآفرین میلیاردر تامین می‌شود. این ماموریت که از کپسول «دراگون»(Dragon) و موشک «فالکون ۹»(Falcon ۹) استفاده می‌کند، قرار بود روز ۳۱ ژوئیه انجام شود.

اسپیس‌ایکس روز ۲۶ ژوئیه طی یک نشست مطبوعاتی با تمرکز بر ماموریت سرنشین‌دار «کرو ۹»(Crew-۹) به مقصد «ایستگاه فضایی بین‌المللی» برای ناسا، این تاخیر را اعلام کرد. این شرکت گفت که کرو ۹ زودتر از ۱۸ اوت پرتاب نخواهد شد و پولاریس داون مدتی پس از آن پرواز خواهد کرد.

«سارا واکر»(Sarah Walker) مدیر ماموریت دراگون اسپیس‌ایکس در نشست مطبوعاتی گفت: در حال حاضر کارهای زیادی در ایستگاه فضایی بین‌المللی در حال انجام شدن هستند. ما تصمیم گرفتیم که ماموریت کرو-۹ را به عنوان ماموریت سرنشین‌دار بعدی خود به پرواز درآوریم و به محض انجام دادن این تعهدات، آماده پرواز پولاریس داون در اواخر تابستان خواهیم بود.

واکر تصریح کرد که اواخر تابستان به معنای ماه آینده است و افزود: در حال حاضر، ما همچنان در حال برنامه‌ریزی برای پرتاب پولاریس داون در ماه اوت هستیم.

پولاریس داون اولین ماموریت از سه ماموریت برنامه‌ریزی‌شده در برنامه پولاریس است که همه آنها توسط ایزاکمن تامین مالی و فرمان‌دهی خواهند شد. او همین کار را برای ماموریت پیشگام «اینسپیریشن ۴»(Inspiration۴) اسپیس‌ایکس انجام داد که ایزاکمن و سه خدمه را در سپتامبر ۲۰۲۱ به مدار زمین برد.

خدمه پولاریس داون متشکل از چهار نفر است که ایزاکمن، «اسکات پوتیت»(Scott Poteet) خلبان و سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی آمریکا، «سارا گیلیس»(Sarah Gillis) و «آنا منون»(Anna Menon) مهندسان اسپیس‌ایکس و متخصصان ماموریت را شامل می‌شود.

پولاریس داون مانند اینسپیریشن ۴ به ‌جای اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی، به‌ صورت انفرادی به دور زمین خواهد چرخید اما بهتر از نمونه پیشین خود خواهد بود و حداقل یک پیاده‌روی فضایی را خواهد داشت که اولین پیاده‌روی فضایی خصوصی به شمار می‌رود.

این اولین تاخیر برای پولاریس داون نیست. این ماموریت پیچیده و جاه‌طلبانه که در ابتدا قرار بود در اواخر سال ۲۰۲۲ پرواز کند، چندین بار به تعویق افتاده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره