نماد آخرین خبر

موشک «الکترون» یک چشم تیزبین را به مدار زمین برد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
موشک «الکترون» یک چشم تیزبین را به مدار زمین برد

ایسنا/  یک ماهواره راداری رصد زمین با موشک «الکترون» شرکت «راکت لب» به مدار زمین رفت تا اطلاعات جامعی را درباره سیاره ما ارائه دهد.

شرکت «راکت لب»(Rocket Lab) دهمین ماموریت سال خود را روز یکشنبه ۱۱ اوت پرتاب کرد و یک ماهواره راداری رصد زمین را برای شرکت «کاپلا اسپیس»(Capella Space) واقع در کالیفرنیا به مدار زمین فرستاد.

به نقل از اسپیس، یک موشک «الکترون»(Electron) روز یکشنبه در ساعت ۹:۱۸ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی از پایگاه شرکت راکت لب در نیوزیلند بلند شد. این موشک ۱۸ متری کار خود را طبق برنامه انجام داد و ماهواره «آکادیا ۳»(Acadia-3) را حدود ۵۷ دقیقه پس از بلند شدن در یک مدار دایره‌ای واقع در ۶۱۵ کیلومتری زمین مستقر کرد.

راکت لب ماموریت روز یکشنبه را «آسمان پر از سارس»(A Sky Full of SARS) نامید. این نام به آکادیا ۳ اشاره دارد که یک ماهواره «رادار دهانه مصنوعی»(SAR) است.

«آسمان پر از سارس» پنجمین پرتاب راکت لب برای شرکت کاپلا اسپیس بود که ماهواره‌های آن تصاویر واضحی را از زمین در همه شرایط آب‌وهوایی هنگام روز یا شب ارائه می‌دهند. این یکی از مزایای کلیدی فناوری رادار دهانه مصنوعی است.

راکت لب در توضیح ماموریت نوشت: کاپلا اسپیس دسترسی آسان را به اطلاعات مکرر و به موقع فراهم می‌کند که ده‌ها نوع صنعت را از جمله دفاع و اطلاعات، زنجیره تامین، بیمه، حمل‌ونقل دریایی و غیره در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می‌دهند.

راکت لب افزود: ماهواره‌های رادار دهانه مصنوعی پیشرو در بازار با زیرساخت‌های داده‌ای بی‌نظیری مطابقت دارند تا به سرعت اطلاعات قابل اعتمادی را ارائه دهند که درک ما را از جهان در حال تغییر تقویت می‌کنند و در بهبود تصمیم‌گیری‌ها پیرامون تجارت، حفاظت و امنیت روی زمین نقش دارند.

«آسمان پر از سارس» دهمین پرتاب سال برای راکت لب و پنجاه و دومین ماموریت مداری این شرکت به طور کلی بود.

راکت لب قصد دارد اولین مرحله موشک الکترون را قابل استفاده مجدد کند. این شرکت تا به امروز چندین بار تقویت‌کننده‌ها را پس از فرود آمدن به زمین، از دریا بیرون آورده و حتی در ماموریت پیشین خود، یک موتور را دوباره به پرواز در آورده است اما هیچ عملیات بازیابی برای ماموریت «آسمان پر از سارس» انجام نشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar