نماد آخرین خبر

احداث بزرگترین تاسیسات حذف کربن در جهان در کانادا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
احداث بزرگترین تاسیسات حذف کربن در جهان در کانادا

ایسنا/ یک شرکت کانادایی قصد دارد بزرگترین مرکز حذف کربن در جهان را در قالب اولین پروژه تجاری جذب مستقیم هوا در کانادا به منظور جذب ۳۰ هزار تن کربن دی اکسید در طول یک دهه تأسیس کند.

رهبران جهانی برای اجرای راه حل‌های کربن‌زدایی به منظور دستیابی به اهداف انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۵۰ با یکدیگر همکاری می‌کنند.

اکنون در توسعه دیگری، شرکت دیپ اسکای(Deep Sky) که یک شرکت توسعه دهنده روش‌های حذف کربن در کاناداست، اعلام کرده که قصد دارد اولین مرکز نوآوری و تجاری‌سازی حذف کربن در جهان را بسازد.

این آزمایشگاه که دیپ اسکای لبز(Deep Sky Labs) نام دارد، برنامه‌ریزی شده که در یک مکان استراتژیک انتخاب شده در فاصله یک ساعتی از شهر کلگری در مرکز آلبرتای کانادا ساخته شود. این شرکت می‌گوید که این شهر یک مرکز نوظهور انرژی پاک خواهد بود.

تسهیلات حذف کربن به توسعه راه‌حل‌های حذف کربن دی اکسید(CDR) بسیار مقیاس‌پذیر اختصاص داده می‌شود که کم‌هزینه و از لحاظ مصرف انرژی کم‌مصرف هستند.

«دیپ اسکای لبز» اولین پروژه فناوری متقابل در کانادا است که حذف کربن را با یکپارچگی بالا انجام می‌دهد. همچنین این اولین پروژه تجاری جذب مستقیم کربن از هوا در کانادا است.

ساخت این مرکز نوآوری حذف کربن قرار است به زودی قبل از آغاز فصل زمستان شروع شود و انتظار می‌رود این مرکز تا پایان سال جاری راه‌اندازی شود.

دیمین استیل مدیرعامل شرکت دیپ اسکای گفت: من نمی‌توانم اهمیت اولین مرکز نوآوری و تجاری‌سازی حذف کربن در جهان و اینکه این برای کانادا و سیاره ما به طور کلی به چه معناست را به روشنی بیان کنم. این پروژه نشان دهنده اولین در جهان است و به عنوان یک میدان آزمایشی عمل می‌کند که این صنعت نوپا از آن می‌تواند به یک شرکت چند تریلیون دلاری در کانادا تبدیل شود.

محل ساخت و ساز پنج هکتاری این مرکز در یک پارک صنعتی متعلق به شهرداری در نزدیکی سایر پروژه‌های سبز برنامه‌ریزی شده از جمله یک مزرعه خورشیدی و یک کارخانه تبدیل زباله به انرژی است.

مهندسی و طراحی آزمایشگاه‌های حذف کربن در حال حاضر تحت مشارکت یک شرکت مهندسی موسوم به BBA در حال انجام است.

جذب ۳۰ هزار تن کربن در ۱۰ سال

این تاسیسات قادر خواهد بود ۳۰۰۰ تن کربن دی اکسید را در هر سال یا ۳۰ هزار تن کربن را در طول یک دهه از طریق ۱۰ فناوری مختلف جذب کند.

این شرکت همچنین اعلام کرد که فضایی برای توسعه در آینده نیز اختصاص خواهد داد.

مرکز «دیپ اسکای لبز» همچنین امکان آزمایش فناوری‌های جدید برای مقابله با انتشار کربن را فراهم می‌کند. به عنوان مثال، مفاهیم مختلف جذب مستقیم کربن از هوا(DAC) را می‌توان به طور همزمان مورد بررسی قرار داد.

این شرکت در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که ماهیت فناورانه تاسیسات حذف کربن خطرات تحویل و عملیاتی را کاهش می‌دهد و در عین حال سرعت این صنعت را افزایش می‌دهد.

این مرکز در اولین رویکرد قصد دارد تا تاخیرهایی را که اغلب پروژه‌های حذف کربن جهانی را به خطر می‌اندازد، حل کند.

هشت فناوری جذب مستقیم کربن از هوا(DAC) همراه با ابزارهای استاندارد برای جمع‌آوری داده‌های عملیاتی برای جاگیری در «دیپ اسکای لبز» برنامه‌ریزی شده‌اند.

تاسیسات حذف کربن مجهز به تکنولوژی برتر جذب مستقیم کربن از هوا

این شرکت اعلام کرد که ماشین‌های مورد استفاده در این پروژه برای عملکرد در تمام طول سال در آب و هوای خاص کانادا آزمایش و بهینه‌سازی می‌شوند و قبل از آغاز عملیات تجاری، اعتبارسنجی می‌شوند.

دیپ اسکای افزود: نرم‌افزار اختصاصی Deep Sky تمام داده‌های عملیاتی را برای سرعت بخشیدن به تحقیق و توسعه شرکای فناوری و صنعت به طور کلی ردیابی می‌کند و محک خواهد زد.

فناوری‌های مستقر در این تأسیسات به انرژی‌های تجدیدپذیر و اعتبارات حذف کربن دسترسی کامل خواهند داشت تا اعتبارات حذف کربن قانونی را به دست آورند.

ترکیب فناوری‌ها در این مرکز، برترین نوآوری‌های حذف انتشار کربن در جهان را ارائه می‌دهد.

مدیرعامل دیپ اسکای گفت: ما در زمینه حذف کربن در حال افزایش مقیاس هستیم و این اولین مرکز، نشان دهنده یک گام بزرگ رو به جلو برای سلامت سیاره و اقتصاد ماست.

وی افزود: ما با اولویت کیفیت و سرعت مفتخریم که این تاسیسات را در کمتر از یک سال از یک طرح مفهومی به یک ساختار عملیاتی تبدیل کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره