نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
علم و تکنولوژی

تا بامداد فردا یکی از ۷ همنشینی برتر آسمانی را مشاهده کنید

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تا بامداد فردا یکی از ۷ همنشینی برتر آسمانی  را مشاهده کنید

ایسنا/  شامگاه امشب چهارشنبه، ۲۴ مرداد یکی از هفت همنشینی برتر تا سال ۱۴۱۹ خورشیدی رخ خواهد داد و در بامداد پنج‌شنبه، ۲۵ مرداد قابل مشاهده خواهد بود.

 بر اساس اعلام انجمن نجوم آماتوری ایران، همان گونه که در رویدادهای نجومی سال ۱۴۰۳ اشاره کرده‌ایم، همنشینی خاص سیارات بهرام و برجیس (مریخ و مشتری)، با جدایی فقط ۰/۳۱ درجه شبانگاه چهارشنبه ۲۴ اَمرداد رخ می‌دهد

مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو ، افزود: همنشینی خاص سیارات بهرام و برجیس (مریخ و مشتری)، با جدایی ۰.۳۱ درجه شبانگاه چهارشنبه ۲۴ اَمرداد رخ خواهد داد. از آنجایی که این قِران جزء ۷ همنشینی برتر تا ۱۶ سال دیگر خواهد بود، مشاهده و عکاسی از آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: توصیه می‌کنیم که علاقه‌مندان این همنشینی را از دست ندهند. این همنشینی در صورت فلکی گاو که ستاره شاخص چشم گاو (دِبَران) و خوشه پروین در آن قرار دارند، با طلوع سیاره سرخ بهرام و برجیس دقایقی پس از نیمه‌شب و در بامداد پنج‌شنبه، ۲۵ اَمرداد قابل مشاهده خواهد بود.

عتیقی افزود: این همنشینی در صورت فلکی گاو که ستاره شاخص چشم گاو (دِبَران) و خوشه پروین در آن قرار دارند، با طلوع سیاره سرخ بهرام و برجیس دقایقی پس از نیمه‌شب و در بامداد پنج‌شنبه، ۲۵ اَمردادماه جاری قابل مشاهده خواهد بود.

وی یادآور شد: کوژ ماه افزاینده قبل از نیمه‌شب این شب، غروب خواهد کرد و برای رصد و عکاسی از همنشینی سیاره سرخ با غول سامانه خورشیدی مزاحمتی نخواهد داشت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره