نماد آخرین خبر

«طوفان ارنستو» از دید ماهواره‌ها

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/«طوفان ارنستو» که سومین مورد در فصل طوفانی اقیانوس اطلس در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، در تصاویر جمع‌آوری‌شده با ماهواره‌های «اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا» ظاهر شده است.

به گزارش ایسنا، ماهواره‌های موجود در فضا در حال تماشای «طوفان ارنستو»(Hurricane Ernesto) در اقیانوس اطلس هستند که مدت کوتاهی پس از ورود به مجمع‌الجزایر برمودا در روز شنبه ۱۷ اوت به بارندگی شدید، افتادن درختان و قطع برق در سراسر جزیره منجر شد.

به نقل از اسپیس، ماهواره «GOES-East» متعلق به «اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا»(NOAA) هفته گذشته نماهایی را از طوفان ارنستو هنگام ورود آن به برمودا ثبت کرد که بارندگی شدید و بادهای خطرناک را با سرعت ۱۳۷ کیلومتر در ساعت به همراه داشت. فیلمی که ماهواره از نقطه دید خود در فاصله حدود ۳۵۷۸۵ کیلومتری بالای خط استوای زمین جمع‌آوری کرده است، رعد و برق‌هایی را نشان می‌دهد که نوارهای بیرونی طوفان را درست یک روز پیش از ورود به برمودا به نمایش می‌گذارد.

 
به گفته اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا، ماهواره GOES-East به طور مداوم کل اقیانوس اطلس را رصد می‌کند و اطلاعاتی را در لحظه در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد که به آنها در رصد و پیش‌بینی طوفان‌ها کمک می‌کنند؛ به ویژه طوفان‌هایی که تهدیدی برای مناطق مسکونی هستند. همچنین، ماهواره‌ها قادر هستند تا هر ۳۰ ثانیه از یک طوفان تصویربرداری کنند و امکان تشخیص حرکت و شدت طوفان را برای دانشمندان فراهم آورند.

تصاویر جمع‌آوری‌شده توسط سایر ماهواره‌های اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا که قبل و بعد از حرکت طوفان ارنستو در قلمرو جزیره بریتانیا گرفته شده است، این منطقه را به همراه پورتوریکو و جزایر ویرجین با قطع برق نشان می‌دهد. عواقب پس از طوفان به ویژه در پورتوریکو شدید بود و صدها هزار نفر از ساکنان آن روزها پس از عبور طوفان ارنستو در مسیر برمودا، بدون برق و آب بودند. در جزایر ویرجین، ۸۰ درصد از مردم فقط در طول آخر هفته آنلاین شدند.

دو ماهواره اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا که مجموعا به نام «سیستم مشترک ماهواره‌ای قطبی»(JPSS) شناخته می‌شوند و داده‌های لازم را برای پیش‌بینی‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت آب‌وهوایی ارائه می‌دهند، روز شنبه طوفان ارنستو را در حال پرواز بر فراز برمودا ثبت کردند. چشم طوفان بیش از دو ساعت بر فراز منطقه شناور بود و آن را با باران‌های شدید تحت تاثیر قرار داد.

طوفان ارنستو پنجمین طوفان نامگذاری‌شده و سومین طوفان از فصل طوفانی اقیانوس اطلس در سال جاری است که از اول ژوئن آغاز شده و تا ۳۰ نوامبر ادامه دارد. پیش‌بینی‌کنندگان هشدار داده‌اند که این فصل به دلیل دمای گرم‌تر از میانگین دمای ​​اقیانوس، فصل شلوغی از نظر طوفان خواهد بود.

در ادامه می‌توانید تصاویر ثبت‌شده با ماهواره‌های NOAA-20 و NOAA-21 را ببینید.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره