نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
علم و تکنولوژی

اگر زمین نچرخد چه می شود؟

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/‌زمین از زمان تولد، یعنی از ۴/۵ میلیارد سال پیش، در حال چرخیدن به دور خود است. زمین در یک سحابی سیاره‌ای شکل گرفت و این سحابی از ابتدا در حال چرخش بود و زمین پس از شکل‌گیری هم به چرخش خود ادامه داد.

زمین در یک فضای کاملا خلا به دور خود می‌چرخد، یعنی چیزی نمی‌تواند آن را متوقف کند. در فضا هیچ‌چیز حتی هوا وجود ندارد که چرخش زمین را متوقف کند. 
با توقف چرخش زمین، آب دریاها و اقیانوس‌‏ها جابه‌جا شده و سونامی‏‌های بسیار شدیدی در جهت شرق ایجاد می‌‏کند. شهرهای ساحلی به زیر آب خواهند رفت و از روی کره زمین محو خواهند شد. 

قضیه هر لحظه بدتر از این هم می‏‌شود، حرکت جو کره زمین ادامه پیدا می‏‌کند و نیروی آن باعث می‏‌شود جو احتمالا چندین بار به دور سیاره زمین بچرخد و بخشی از اتمسفر از سیاره فرار کند.

اگر حرکت زمین به دور خورشید ادامه داشته باشد تنها نیمی از آن گرم می‏‌شود، در این صورت یک نیم‏کره، گرمایی سوزان و روشنایی همیشگی خواهد داشت. ناحیه  استوا هم بالاترین دما را خواهد داشت. اما نیمکره دیگر به قلمرو تاریکی ابدی تبدیل خواهد شد و سرمای نواحی قطبی را خواهد داشت. 

با توقف حرکت زمین، سرعت کره ماه هم به تدریج کم می‌شود و فاصله آن تا زمین کاهش پیدا می‎کند و در نهایت به هم برخورد می‌کنند.

در واقع چرخش سیاره‌ی ما تقریباً بر روی تمامی حیات زمین تأثیرگذار بوده و نقش آن بر تداوم حیات امری بدیهی محسوب می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره