نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

پیدا کردن حیات فرازمینی/ همین نزدیکی‌ها در منظومه شمسی

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
پیدا کردن حیات فرازمینی/  همین نزدیکی‌ها در منظومه شمسی

دیجیاتو/  فضاپیمای «اروپا کلیپر» یکی از پروژه‌های هیجان‌انگیز ناسا است که برای پرتاب آماده می‌شود. هنوز زمان دقیق پرتاب این فضاپیما مشخص نشده است اما به نظر می‌رسد ناسا درحال آماده‌سازی‌های نهایی برای پرتاب است.

فضاپیمای کوچک ناسا قرار است برای کاوش قمر اروپا به‌عنوان یکی از محتمل‌ترین مکان‌ها برای پیداکردن حیات فرازمینی، روانه فضا شود. قمر اروپا یکی از ۷۲ قمر مشتری است.

اروپا کلیپر احتمالاً اکتبر به فضا پرتاب خواهد شد

به نقل از دیجیاتو، فضاپیمای اروپا کلیپر می‌تواند حداقل ۱۰ ابزار علمی برای مأموریت خود حمل کند. ناسا امیدوار است با استفاده از این تجهیزات بفهمد اقیانوس زیرسطحی مشکوکی که زیر پوسته یخی پنهان شده است می‌تواند مکانی برای وجود حیات باشد یا خیر. «نیکولا فاکس»، معاون مدیریت مأموریت‌های علمی ناسا، دوشنبه به خبرنگاران گفت فضاپیمای اروپا کلیپر به‌تازگی توانسته مرحله Key Decision Point E، آخرین بررسی اساسی قبل از پرتاب، را پشت سر بگذارد.

گفته می‌شود ناسا قصد دارد ۱۰ اکتبر (۱۷ مهر) فضاپیمای اروپا کلیپر را پرتاب کند. البته این زمان هنوز قطعی نشده و ممکن است ناسا تغییراتی را در بازه زمانی پرتاب ایجاد کند. انتظار می‌رود سفر این فضاپیما به قمر اروپا ۵.۵ سال طول بکشد.

اروپا کلیپر طی سفر باید تشعشعات فضایی زیادی را تحمل کند؛ همین موضوع مهندسان ناسا را مجبور به ارائه راه‌حل‌های جدیدی برای محافظت از وسایل الکترونیکی این فضاپیما کرده است. میدان مغناطیسی سیاره مشتری ۲۰ هزار برابر قوی‌تر از میدان مغناطیسی زمین است که آن را به محیطی چالش‌برانگیز برای فناوری‌ها تبدیل می‌کند.

پیدا کردن حیات فرازمینی/  همین نزدیکی‌ها در منظومه شمسی

«جردن ایوانز»، مدیر پروژه اروپا کلیپر، دراین‌باره به سی‌ان‌ان گفت: «مشتری بیش از هر سیاره دیگری در منظومه شمسی ما در معرض تشعشعات است و این یکی از دلایلی است که کاوش در منظومه مشتری بسیار چالش‌برانگیز است. قمر اروپا نزدیک لبه بیرونی بدترین قسمت آن کمربند تشعشعی قرار دارد.»

این قسمت از قمر اروپا به‌رغم اینکه مکانی بسیار خطرناک است، از محتمل‌ترین مکان‌ها برای کشف حیات فرازمینی به شمار می‌رود. البته این فضاپیما قرار نیست هیچ ابزاری را حمل کند که بتواند مستقیم حیات فرازمینی را به اثبات برساند اما ناسا امیدوار است با همین ابزارهای موجود بتواند سرنخ‌هایی به دست بیاورد

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره