نماد آخرین خبر

چین برای اولین پرتاب موشک «لانگ مارچ 8A» آماده می‌شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
چین برای اولین پرتاب موشک «لانگ مارچ 8A» آماده می‌شود

ایسنا/  موشک جدید لانگ مارچ Long March 8A می‌تواند به چین در ساخت یک ابرصورت فلکی ماهواره‌ای کمک کند.

چین در این ماه‌ تمرین‌های مربوط به یک موشک جدید و بهبود یافته را در محل پرتاب انجام داد.

به نقل از اسپیس، گروه‌هایی در محل جدید پرتاب فضایی تجاری هاینان آزمایش‌هایی را بر اولین بر موشک Long March 8A انجام دادند که شامل متصل شدن به سکوی پرتاب و سوخت‌گیری می‌شد.

این موشک جدید اکنون قرار است برای اولین بار در ماه دسامبر پرواز کند.

توسعه‌دهنده این موشک، آکادمی فناوری وسایل نقلیه پرتاب چین (CALT)، می‌گوید این موشک نسخه اصلاح‌شده لانگ مارچ ۸ است. ظرفیت بارگذاری آن افزایش یافته و قابلیت انطباق مأموریت افزایش یافته است و پشتیبانی حیاتی برای استقرار صورت فلکی ماهواره‌ای در مقیاس بزرگ ارائه می‌شود.

چین تعدادی ابرصورت فلکی برنامه ریزی شده دارد، از جمله صورت فلکی ارتباطی G60 با ۱۴ هزار نیرو.

لانگ مارچ یک موشک قابل مصرف است که می‌تواند محموله‌ای تا ۷.۷ تن (۷۰۰۰ کیلوگرم) را به یک مدار خورشیدی سنکرون (SSO) به طول ۴۳۵ مایل (۷۰۰ کیلومتر) بفرستد. لانگ مارچ ۸ استاندارد که از سال ۲۰۲۰ تاکنون چهار بار پرتاب شده است می تواند ۴.۵ تن را به همان مدار حمل‌کند. هر دو موشک از موتورها برای مرحله اصلی و تقویت کننده‌های جانبی استفاده می‌کنند که نفت سفید مایع و اکسیژن مایع را می سوزانند.

لانگ مارچ 8A جدید با موتورهای ارتقا یافته هیدروژن مایع مرحله دوم به این قدرت بالابری بیشتر دست می یابد. 8A همچنین دارای یک محفظه محموله به قطر ۱۷ فوت (۵.۲ متر) است که به آن امکان می‌دهد حجم بیشتری را حمل کند و در نتیجه ماهواره‌های بیشتری را به مدار منتقل کند.

لانگ مارچ 8 و نوع 8A  آن دارای یک سکوی پرتاب اختصاصی در محل پرتاب تجاری جدید هاینان هستند. این، همراه با برنامه های بلندپروازانه صورت فلکی چین، به این معنی است که ما احتمالا شاهد پرتاب منظم مجموعه‌ای موشک خواهیم بود.

انتظار می‌رود که پرتاب صورت فلکی جدید G60 در آینده نزدیک انجام شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره