نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

رقابت چین و آمریکا برای تعیین زمان روی ماه

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رقابت چین و آمریکا برای تعیین زمان روی ماه

ایسنا/ دو رقیب فضایی یعنی ایالات متحده و چین در حال ارائه ابتکارات جداگانه‌ای برای ایجاد استانداردهای زمانی روی ماه هستند که برای هماهنگی ماموریت‌های بین‌المللی قمری استفاده خواهد شد.

به نظر می‌رسد دو قدرت بزرگ عرصه فضایی در جهان یعنی چین و ایالات متحده در رقابتی برای تصمیم‌گیری در مورد ساعت روی ماه درگیر شده‌اند و برنده اثر خود را در تاریخ اکتشافات فضایی به جا گذاشته و استاندارد جدیدی را برای ماموریت‌های آینده در ماه تعیین می‌کند.

به نقل از ساوث‌ چاینا مورنینگ پست، ایالات متحده و شرکای فضایی آن در تلاش برای ایجاد یک منطقه زمانی ویژه برای ماه هستند. در همین حال، رقبای ایالات متحده یعنی چین و روسیه تحت سایه ایالات متحده نمی‌روند و پکن باید سیستم زمانبندی و ناوبری ماه خود را دنبال کند.

ناسا بر اساس دستور کاخ سفید، در حال ایجاد یک استاندارد زمانی جدید به نام زمان هماهنگ قمری(LTC) است تا از اکتشاف ایمن و پایدار حمایت کند، زیرا تعداد بیشتری از کشورها و شرکت‌های خصوصی برای ماموریت‌هایی به ماه برنامه‌ریزی می‌کنند.

بر اساس یادداشتی از دفتر سیاست علم و فناوری کاخ سفید که در آوریل منتشر شد، سیستم زمانی پیشنهادی توسط امضاکنندگان توافقنامه آرتمیس به رهبری ایالات متحده پذیرفته خواهد شد و قرار است به عنوان «استاندارد بین‌المللی» عمل کند.

در این یادداشت آمده است: وجود علم زمان در برنامه‌های عملیاتی دور برای کشف علمی، توسعه اقتصادی و همکاری بین‌المللی که اساس رهبری ایالات متحده در فضا را تشکیل می‌دهد، اساسی است.

نامراتا گوسوامی(Namrata Goswami)، محقق سیاست فضایی در دانشگاه ایالتی آریزونا، می‌گوید که دستورالعمل کاخ سفید بر اساس افزایش فعالیت‌ها در  ماه از جمله ماموریت‌های سرنشین‌دار و بدون سرنشین است که برای هماهنگی بهتر بین کشورهای امضاکننده برنامه آرتمیس، به یک منطقه زمانی مشترک نیاز دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره