نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
علم و تکنولوژی

تجربه رانندگی ایمن با سیستم TCU ایرانی

منبع
مهر
بروزرسانی
تجربه رانندگی ایمن با سیستم TCU ایرانی

مهر/با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی فناوران یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت سامانه تی‌.سی‌.یو. شد.

 به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، ابراهیم زاده سپاسگزار و حسین معیری، بنیانگذاران شرکت دانش‌بنیان هوشمند کهربای پارس تیمی متشکل از نخبگان فناور از دانشگاه‌های مطرح ایران با معرفی محصول نوآورانه تی‌.سی‌.یو. گامی بلند در جهت هوشمندسازی خودروها برداشته اند.

این پروژه با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در راستای تحقق اهداف این ستاد در زمینه فناوری اینترنت اشیا، اتصال‌پذیری و هوشمندسازی خودروها اجرا شده است.

ابراهیم زاده سپاسگزار درباره نوآوری این محصول مطرح کرد: تجمیع فناوری‌های GPS، دزدگیر و دیاگ آنلاین در این محصول، پیش‌بینی هوشمند و امکان تشخیص مشکلات احتمالی، ارتباط همه‌جانبه و امنیت بالای داده‌های خودرو و راننده از ویژگی‌های این محصول است.

وی با اشاره به چالش‌های موجود در صنعت خودرو تصریح کرد: هزینه‌های اضافی مصرف کنندگان، عدم امکان برنامه‌ریزی‌های ترافیکی، پشتیبانی محدود و نگرانی از وضعیت خودرو، از چالش‌های موجود است.

سپاسگذار افزود: ایجاد بستر مناسب الکترونیک، چک کردن نحوه رانندگی رانندگان، کنترل بخش‌های مختلف خودرو، اطلاع از موقعیت مکانی خودروها برای پیش‌بینی‌های ترافیکی و بررسی دائمی سنسورها و وضعیت خودرو و آلایندگی از جمله راهکارهای مواجهه با این چالش‌ها می‌باشد.

معیری، مزایای رقابتی این محصول را دارا بودن امکانات کامل دزدگیر و کنترل از راه دور، ویژگی‌های منحصر به فرد مانند E-Call و B-Call، تشخیص سیم کارت اشباه‌ی یا غیر مجاز و تعریف نشده برای ارتقای امنیت و آپدیت از راه دور بیان کرد. همچنین این محصول با قیمت مناسب، رقابتی و با کیفیت بالا و ارائه خدمات پس از فروش قوی به مشتریان عرضه می‌شود.

وی همچنین اضافه کرد: مصرف کنندگان این محصول افرادی هستند که به دنبال تجربه رانندگی هوشمند و ایمن هستند خصوصاً رانندگان شهری می‌باشند. همچنین سازندگان صنایع خودروسازی و شرکت‌های خودروسازی که به دنبال ارتقا محصولات خود و افزایش رضایت مشتریان هستند.

معیری درباره موارد اصلی به کار گرفته شده در این محصول خاطر نشان کرد: ماژول GPS و دریافت داده‌های ماهواره‌ای، ماژول بلوتوث و Wifi، دریافت داده‌های سنسور خودرو و ماژول GSM ارتباط با پلتفرم از طریق اینترنت فناوری‌های استفاده شده می‌باشد.

ابراهیم زاده و معیری ویژگی فناورانه TCU را بررسی اکتساب فناوری در داخل کشور و تأمین امنیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و سرعت بالا دانستند.

معیری با اشاره به سطح فناوری ۴ این محصول ادامه داد: تست‌های اولیه با موفقیت پشت سر گذاشته شده است. برای قسمت پلتفرم از پلتفرمی اپن سورس استفاده و تست‌های اتصالات و تبادل دیتاها انجام شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درپایان به مزایای متعدد محصول TCU و حمایت‌های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود این محصول تحولی بزرگ در صنعت خودرو ایجاد کند و به عنوان یک استاندارد جدید در این صنعت مطرح شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره