نماد آخرین خبر

شناسایی دیابت، بیماری قلبی، تالاسمی و آلزایمر با اسکنر چشم

منبع
مهر
بروزرسانی
شناسایی دیابت، بیماری قلبی، تالاسمی و آلزایمر با اسکنر چشم

مهر/محققان یک اسکنر چشم ابداع کرده اند که نشانه های اولیه دیابت، بیماری قلبی، تالاسمی و آلزایمر را شناسایی می کند.

به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، چشمان افراد دریچه ای به سلامت او هستند. محققان مشغول بررسی روش هایی نوین برای استفاده از چشمان به عنوان لنزی برای ردیابی نشان های اولیه بیماری های مختلف هستند.

گروهی از محققان دانشگاه های ایندیانا، نورث وسترن، استنفورد و درمانگاه چشم و گوش نیویورک در این زمینه تحقیق پیشتازانه انجام داده اند. چشمان انسان می تواند سرنخ هایی درباره بیماری هایی مانند دیابت، بیماری قلبی، کلیه، تالاسمی و حتی آلزایمر فراهم کند.

«استفان برنز» پروفسور دانشکده اپتومتری دانشگاه ایندیانا در این باره می گوید: تحقیق ما درباره استفاده از چشم به عنوان ابزاری برای شناسایی بیماری است.

محققان مشغول نسل جدید «افتالموسکوپ» (ophthalmoscope) هستند که می تواند تغییرات نامحسوس چشم که نشان دهنده چالش های سلامتی است را نشان دهد. یک اسکن چشم ساده با این دستگاه کافی است تا نشانگرهای مختلف بیماری آشکار شود.

این فناوری در اصل برای اختر شناسی ابداع شده و قادر به حذف اختلالاتی بود که در نتیجه اتمسفر زمین و غیره به وجود می آمد.

آزمایشگاه برنز یک افتالموسکوپ ابداع کرد که قادر به رصد پشت چشم انسان با وضوح بسیار بالای ۲ میکروناست. این امر به افراد اجازه می دهد حرکات سلول های قرمز خون رابه طور واقعی مشاهده کنند. برنز با کمک این فناوری نشانگرهای دیابت و فشار خون بالا در رگ های چشم را شناسایی کرد.

از سوی دیگر محققان دانشگاه نورث وسترن و استنفورد از این فناوری برای رصد بخش های دیگر چشم از جمله رگ های خونی و گیرنده های نور استفاده کردند. این فناوری به آنها کمک کرد تا بیماری هایی مانند تالاسمی را شناسایی کنند و رصد سلول های چشم را بهبود بخشند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره