نماد آخرین خبر

بزرگترین انتشارات جهان علیه هوش مصنوعی به پا خاست

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بزرگترین انتشارات جهان علیه هوش مصنوعی به پا خاست

ایسنا/ انتشارات پنگوئن رندوم هاوس(Penguin Random House) قوانین حق تکثیر(copyright) خود را برای محافظت از نویسندگان در برابر هوش مصنوعی اصلاح کرده است.

سازندگان هوش مصنوعی به دلیل وام گرفتن از نوشته‌های دیگران برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود با کوهی از انتقاد مواجه شده‌اند. اکنون بزرگ‌ترین مؤسسه انتشاراتی جهان اقداماتی را انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل کند که آثار نویسندگانش به نام پیشرفت، مورد سرقت قرار نمی‌گیرد.

وب‌سایت(The Bookseller) گزارش می‌دهد که انتشارات پنگوئن رندوم هاوس صفحه حق تکثیر خود را در صفحه اول کتاب‌هایش تغییر داده تا به استفاده از هر یک از عناوین کتاب‌هایش به عنوان منبعی برای آموزش هوش مصنوعی اشاره کند. در این عبارت آمده است: هیچ بخشی از این کتاب را نمی‌توان به هیچ وجه به منظور آموزش فناوری‌ها یا سیستم‌های هوش مصنوعی استفاده یا کپی کرد.

عبارت جدید همچنین با ذکر این نکته که ناشر کتاب‌ها را از داده کاوی محفوظ می‌دارد  بیان کرده که از عناوینش محافظت می‌کند. این بخش از متن اصلاح شده برگرفته از دستورالعمل اخیر پارلمان اروپا در مورد استثنائات متن و داده کاوی و مالکیت است.

پنگوئن رندوم هاوس جدیدترین شرکت انتشاراتی است که علیه مدل‌های هوش مصنوعی به پا می‌خیزد. اوایل این هفته، نیویورک تایمز نامه‌ توقف و انصرافی برای استارت‌آپ هوش مصنوعی Perplexity صادر کرد تا استفاده از مقالات و گزارش‌های آن برای کمک به مدل هوش مصنوعی خود برای ایجاد پاسخ برای کاربران را متوقف کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar