هوش مصنوعی جدید آمازون با خریداران درباره ویژگیهای محصولات صحبت میکند

زومیت/ هوش مصنوعی آمازون حالا علاوهبر ارائهی پیشنهاد، با شما دربارهی محصول موردنظرتان صحبت میکند.
آمازون درحال آزمایش قابلیت جدیدی است که از هوش مصنوعی برای ارائهی خلاصهای از ویژگیهای محصولات استفاده میکند. این قابلیت با هدف آسانتر کردن فرایند تصمیمگیری برای کاربران طراحی شده است و با صدایی شبیه پادکست، اطلاعات محصول را ارائه میدهد.
بر اساس اعلام آمازون، میزبان هوشمند با جمعآوری داده از صفحات محصول، نظرات کاربران و تحلیلهای سایت، به خریداران کمک میکنند تا سریعتر به جمعبندی برسند. بااین حال، وجود نظرات جعلی در آمازون که برخی مطالعات آن را تا ۴۰ درصد تخمین زدهاند، این نگرانی را بهوجود آورد که آیا میزبان به چنین منابع نامعتبری نیز استناد میکنند یا نه.
آمازون در واکنش موضوع منابعی که هوش مصنوعی جدیدش از آنها استفاده میکند توضیح داد که نسبت به سوءاستفاده از سیستم نظردهی، سیاستی سختگیرانه دارد و بیش از ۹۹ درصد محصولات بازدیدشده، نظرات واقعی دارند. با این وجود، هنوز مشخص نیست که سیستم صوتی جدید چه سازوکار امنیتی برای فیلترکردن محتوای مشکوک دارد.
قابلیت هوش مصنوعی جدید آمازون فعلاً بهصورت آزمایشی برای برخی کاربران آمریکایی فعال شده است و فقط محصولات خاصی مانند هدفون و لوازم آرایشی را شامل میشود. کاربران با لمس دکمهای تحت عنوان Hear the highlights، میتوانند به این خلاصهها گوش دهند. آمازون میگوید این ویژگی را بهزودی برای کاربران و محصولات بیشتری گسترش میدهد.
درحالی که ویژگی جدید آمازون میتواند برای کاربران دارای مشکل بینایی مفید باشد، اما طبق بررسیها همیشه موجب صرفهجویی در زمان نمیشود. اگرچه بر اساس ادعای آمازون قابلیت مذکور هنگام چندوظیفگی کاربرد دارد، بسیاری از کاربران احتمالاً آن را صرفاً ابزار تبلیغاتی دیگر از جنس هوش مصنوعی بدانند که کاربرد محدودی دارد.