نماد آخرین خبر

مشکل جدید ایکس، آمار ترافیک واقعی وب‌سایت‌ها را به هم ریخت

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
مشکل جدید ایکس، آمار ترافیک واقعی وب‌سایت‌ها را به هم ریخت

خبرآنلاین/ شبکه‌ی اجتماعی ایکس پس از آخرین به‌روزرسانی، ترافیک وب‌سایت‌ها را به‌صورت کاذب افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش زومیت، به‌گزارش ورج، نحوه‌ی تعامل جدید شبکه‌ی اجتماعی ایکس در iOS با لینک‌ها، ممکن است به‌صورت کاذب ترافیک وب‌سایت‌ها را افزایش بدهد. مقامات وب‌سایت‌هایی مانند Substack و Bluesky پس از تغییرات اخیر X متوجه افزایش شدید بازدیدهای جعلی شده‌اند.

به‌گفته‌ی نیک ایوبنکس، معاون رسانه‌ی دیجیتال در پلتفرم Semrush، شبکه‌ی اجتماعی ایکس اکنون محتوای لینک‌ها را پیش از کلیک کاربران بارگذاری می‌کند.

مرورگر درون‌برنامه‌ای ایکس اکنون لینک‌ها را در پس‌زمینه اجرا می‌کند و چنین چیزی یعنی صفحه‌ یا وب‌سایت مقصد پیش‌از آن که کسی واقعاً آن را لمس کند یا ببیند، بارگذاری می‌شود. مشکل جدید X می‌تواند تبلیغ‌کنندگان، ناشران و سازندگان محتوا را قانع کند که ترافیک افزایش پیدا کرده است؛ درحالی که بازدیدهای انسانی واقعی رشد پیدا نکرده‌اند.

کریس بست، مدیرعامل Substack، می‌گوید پس از به‌روزرسانی شبکه‌ی اجتماعی ایکس ترافیک وب‌سایتشان به‌صورت چشمگیری افزایش پیدا کرد؛ اما در نهایت مشخص شد که بخش عمده‌ای از این افزایش جعلی بوده است.

پل فریزی، مدیر محصول Bluesky، اعلام کرد که مشکل جدید شبکه‌ی اجتماعی ایکس معیار وب‌سایت‌ها برای اندازه‌گیری کاربران فعال روزانه را دچار اختلال کرده است. او می‌گوید ایکس اکنون لینک‌ها را در پس‌زمینه باز می‌کند و چنین چیزی باعث می‌شود تا سایت‌ها ترافیک اضافیِ به‌ظاهر واقعی دریافت کنند.

خبرهای مرتبط

  • مهندس سابق تسلا فاش کرد؛ ایلان ماسک چه چیزهایی را به کارمندانش یاد می‌دهد؟

  • کوانتوم مهم‌تر است یا هوش مصنوعی؟

  • دستمزد باورنکردنی روزانه ۲۷۵ میلیون دلار برای ایلان ماسک / رای سرنوشت‌ساز برای نخستین تریلیونر تاریخ

پیش‌بارگذاری لینک‌ها می‌تواند میزان تعامل را در شبکه‌ی اجتماعی ایکس افزایش بدهد؛ اما همین مورد قادر است سازندگان محتوا و ناشران را در تشخیص منبع ترافیک دچار مشکلات اساسی کند.

نیک ایوبنکس گفت: «ما وارد دوره‌ای می‌شویم که ترفندهای مختلف نظیر پیش‌بارگذاری، پخش خودکار و خلاصه‌سازی هوش مصنوعی، مرز بین تعامل کاربری و رفتار ماشینی را محو می‌کنند. پلتفرم‌هایی که می‌خواهند نزد تولیدکنندگان محتوا اعتبار داشته باشند، باید در شمارش تعامل‌ها شفاف باشند و پیش‌نمایش‌ها را از بازدیدهای انسانی تفکیک کنند.»

۲۲۷۲۲۷





🔹"آخرین خبر" در روبیکا 🔹"آخرین خبر" در ایتا 🔹"آخرین خبر" در بله
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره