نماد آخرین خبر

بی‌اشتهایی در کودکان می‌تواند از علائم ابتلا به ویروس کرونا باشد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بی‌اشتهایی در کودکان می‌تواند از علائم ابتلا به ویروس کرونا باشد

باشگاه خبرنگاران/ با گذشت بيش از ۸ ماه از شيوع ويروس کرونا در جهان و پيدا نشدن واکسن موثر براي مقابله با اين ويروس، کنترل و مهار کوويد ۱۹ به يکي از چالش‌هاي بزرگ بهداشتي جهان تبديل شده است. سازمان جهاني بهداشت علائم مختلفي مانند سرفه خشک، تب، بي‌حالي و از دست دادن حس بويايي و چشايي را در خصوص ابتلا به ويروس کرونا معرفي کرده است؛ اما موضوع زماني پيچيده مي‌شود که بدانيم همه مبتلايان به ويروس کرونا علائم بيماري را از خود نشان نمي‌دهند.

به گفته محققان کودکان بسيار فراتر از آنچه در گذشته تصور مي‌شد، ناقلان خاموش ويروس کرونا هستند و به طور بالقوه مي‌توانند به آساني آن را در جامعه پخش کنند، از اين رو شناسايي کودکان مبتلا به کرونا به دليل آنکه کمتر از بزرگسالان علائم بيماري را از خود نشان مي‌دهند به يک چالش براي متخصصان تبديل شده است.

و اما در مطالعه‌اي که به تازگي محققان امپريال کالج لندن انجام دادند علائم تازه‌اي از ابتلاي کودکان به ويروس کرونا را کشف کردند که کاملا با بزرگسالان متفاوت است. مهمترين يافته‌ها از علائم ابتلاي کودکان به کوويد ۱۹ نشان مي‌دهد علامت رايج در اين قشر از دست دادن اشتها است. اگر مي‌بينيد که کودکان تمايلي براي خوردن غذا ندارند و از خوردن برخي وعده‌هاي غذايي طفره مي‌روند، اين مورد مي‌تواند يکي از علائم رايج ابتلا به کرونا در آن‌ها باشد.
 

تيم اسپکتور، استاد اپيدمولوژي امپريال کالج لندن در اين باره گفت: ما پس از بررسي کودکان زير ۱۸ سال که به ويروس کرونا آلوده شده بودند پي برديم که علائم رايج کرونا در اين قشر شامل سردرد، خستگي، تب، درد گلو و از دست دادن اشتها است. اين ۵ علامت رايج در ميان کودکان با ۵ علامت رايج در ميان بزرگسالان که شامل سرفه، مشکلات تنفسي و از دست دادن حس بويايي و چشايي است، متفاوت است و تنها هر دو قشر در تب مشترک هستند.

او افزود: البته خارش پوست نيز يکي از علائمي است که به صورت گسترده در کودکان ديده مي‌شود. خارش پوستي در کودکان مي‌تواند پيش از علائم ديگر و يا پس از علائم ديگر خود را نشان دهد. از آنجا که کودکان ممکن است از گفتگو با والدين درباره علائم خود پرهيز کنند، خارش پوستي بهترين پيام را مي‌تواند به آن‌ها درباره خطر ابتلاي کودک به کرونا بدهد.

متخصصان تاکيد دارند والدين بايد به طور پيوسته علائم و شرايط جسماني کودکان خود را بررسي کنند. تحقيقات نشان مي‌دهد ويروس کرونا کمترين خطر را براي کودکان دارد، با اين حال، کودکان مي‌توانند به راحتي اين ويروس را به افراد بزرگسال انتقال دهند. افراد مسن و کساني که بيماري‌هاي زمينه‌اي دارند در مقابل ويروس کرونا آسيب پذير هستند. کودکان بيمار فاقد علائم مي‌توانند با انتقال اين ويروس به افراد آسيب پذير، باعث گسترش شيوع کوويد ۱۹ در جامعه شوند.


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar