نماد آخرین خبر

پروبیوتیک‌ها به کاهش علائم اگزما در کودکان کمک می‌کنند

منبع
مهر
بروزرسانی
پروبیوتیک‌ها به کاهش علائم اگزما در کودکان کمک می‌کنند

مهر/ مطالعات نشان مي دهد بکارگيري يک نوع باکتري خوب براي پوست مي تواند به تسکين خارش و ناراحتي پوستي ناشي از اگزما در کودکان کمک کند.
 اگزما يک بيماري پوستي التهابي است که موجب خارش، خشکي پوست و بثورات پوسته‌اي مي‌شود. معمولاً از اوايل دوره کودکي آغاز شده و معمولاً با آلرژي‌هاي نظير زکام فصلي و آسم همراه است.

درمان‌هاي متعددي براي اگزما وجود دارد ولي برخي در مورد کودکان قابل استفاده نيست.

دکتر «ايان ميلز»، سرپرست تيم تحقيق از مؤسسه ملي آلرژي و بيماري‌هاي عفوني، در اين باره مي‌گويد: «ما نياز به روش‌هاي درماني ايمن تر و مؤثري براي بچه‌هاي کوچک داريم.»


براي اين مطالعه، از پروبيوتيک موضعي عليه اگزما در ۲۰ کودک ۳ ساله استفاده شد. در طول ۴ ماه، ميزان خارش در ۱۷ کودک تا بيش از ۵۰ درصد کاهش يافت.

همچنين در اين کودکان استفاده از کورتيکواستروئيدهاي موضعي، که درمان استاندارد براي اگزما است، کاهش يافت.

پروبيوتيک‌درماني يک نوع محلول حاوي باکتري زنده Roseomonas mucosa است که بر روي پوست اسپري مي‌شود. اين ميکروب‌ها به طورمعمول بر روي پوست وجود دارند و تحقيق اخير نشان مي‌دهد که Roseomonas mucosa بدست آمده از پوست افراد سالم مي‌تواند موش‌هاي آزمايشگاهي مبتلا به اگزما را درمان نمايد.

به گفته ميلز، «اين باکتري مي‌تواند به ترميم پوست از لحاظ خشکي و خارش کمک کند.»

اين روش درماني همچنين باعث کاهش باکتري هايstaph در پوست کودکان مي‌شود و اين ميکروب‌ها مي‌توانند علائم اگزما را تشديد نمايند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره