برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عبور ایستگاه فضایی از مقابل مریخ

منبع
بيگ بنگ
بروزرسانی
عبور ایستگاه فضایی از مقابل مریخ

بيگ بنگ/  آيا تا به حال ايستگاه فضايي را در آسمان ديده‌ايد؟ اگر مي دانيد چه موقع و به کجا بايد نگاه کنيد، تماشاي ايستگاه فضايي بين‌المللي(ISS) که از آسمان شب شما رد مي‌شود منظره‌اي جذاب است – اما چندان غيرمعمول نيست. 
 تصاويري از عبور ايستگاه فضايي از مقابل ماه يا خورشيدِ نيم درجه وجود دارند اما تا حدي نادر هستند، زيرا مستلزم برنامه‌ريزي، زمان‌بندي و حوصله مي‌باشند. اما ثبت عبور ايستگاه فضايي از مقابل مريخ کوچک، يک چيز ديگر است. عکاس با استفاده از نرم‌افزار آنلاين متوجه شد که اين عبور غيرمعمول فقط بصورت لحظه‌اي در امتداد محدودۀ بسيار باريکي از زمين در وسعت ۹۰ متر قابل مشاهده است. سرعت معادل زمينِ ايستگاه فضايي عبوري 7.4 کيلومتر در ثانيه خواهد بود. با اين حال، او با يک دوربين استاندارد، يک تلسکوپ کوچک، يک مکان دقيق براي تنظيم تجهيزات، يک جهت ِ دقيق براي نشانه‌گيري تلسکوپ و زمان زير ميلي‌ثانيه يک ويدئو ثبت کرد که نوردهي 0.00035 ثانيه از آن استخراج شد.
 
در تصويربرداري ِ حاصل، جزئيات مريخ و ايستگاه فضايي به طور همزمان قابل مشاهده است. اين تصوير برجسته دوشنبۀ گذشته ساعت 05:15:47 به وقت محلي از شمال شرقي سن ديگو، کاليفرنيا، آمريکا به دست آمد. اگرچه از نظر زاويه‌اي، مريخ بسيار کوچکتر از ايستگاه فضايي است، اما مريخ در چند هفتۀ آينده به حداکثر اندازۀ زاويه‌اي خود نزديک مي‌شود، زيرا سياره آبي(زمين) در مدارهاي مربوطه خود در نزديکترين فاصله تا سياره سرخ(مريخ) به دور خورشيد گردش مي‌کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره