برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرماخوردگی‌های قبلی ایمنی بدن را در برابر ابتلا به بیماری کرونا بالا می‌برد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
سرماخوردگی‌های قبلی ایمنی بدن را در برابر ابتلا به بیماری کرونا بالا می‌برد

ديجياتو/آيا سرماخوردگي‌ مي‌تواند باعث افزايش مصونيت بدن در برابر ابتلا به بيماري کرونا شود؟ مطالعات جديد نشان مي‌دهد برخي افراد به لطف سرماخوردگي‌هايي که به آن مبتلا شده‌اند، آنتي‌بادي‌هايي در بدنشان دارند که مصونيت آنها را در برابر کوويد-19 بالاتر مي‌برد. ظاهرا چنين آنتي بادي‌هايي در بدن کودکان بيش از بزرگسالان ايجاد مي‌شود.

محققان در آخرين بررسي‌هاي خود متوجه شده‌اند بدن برخي افراد تا حدي نسبت به ويروس کرونا مصونيت بالاتري از خود نشان مي‌دهد. به نظر مي‌رسد سرماخوردگي‌هاي قبلي نقش مهمي در اين مصونيت بازي مي‌کنند. البته هنوز مشخص نيست که اين مصونيت تا چه اندازه مي‌تواند آنها را در برابر بيماري کرونا محافظت کند.

محققان به بررسي نمونه خون افراد بزرگسال و کودک در انگليس پرداختند. نمونه خون افراد شرکت کننده در مطالعه، قبل از همه گيري کرونا و بعد از آن مورد به دقت مورد ارزيابي قرار گرفت.

از سوي ديگر نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد که تنها در بدن  درصد کمي از بزرگسالان چنين آنتي بادي ديده شده است. در نمونه گيري خون از 302 فرد بزرگسال، تنها در بدن 16 نفر آنها يعني درحدود 5.26 درصد آنتي بادي وجود داشته است.

نتايج بررسي در کودکان بين يک تا 16 سال متفاوت بود. از 48 مورد نمونه گيري خون، 21 مورد يعني 44 درصد آنها آنتي بادي داشتند.

شايد يکي از دلايلي که آمار مبتلايان به بيماري کرونا در بين کودکان کمتر از افراد بزرگسال است، به وجود همين آنتي بادي‌ها مربوط مي‌شود. ابتلا به سرماخوردگي در کودکان باعث شده آنتي‌ بادي در بدن آنها ايجاد شود که مصونيت‌هايي را در برابر ابتلا به بيماري کرونا در آنها ايجاد کرده است.

در سراسر جهان افرادي ديده مي‌شوند که مصونيت بالاتري نسبت به بيماري‌هاي همه گير دارند. برخي معتقدند که سلول‌هاي لنفوسيت تي در اين مصونيت نقش مهمي بازي مي‌کنند. در حال حاضر نمي‌توان در مورد سلول‌هاي تي و مصونيت از ابتلا بيماري کرونا به صورت قطعي صحبت کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar