برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نپوشاندن بینی انتقال کرونا را افزایش می‌دهد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نپوشاندن بینی انتقال کرونا را افزایش می‌دهد

ايرنا/ فرهاد مصدق فوق تخصص ريه گفت: مهمترين هدف از ماسک زدن جلوگيري از انتشار قطراتي است که همراه با تنفس خارج مي شود. بايد همه افراد از ماسک درست استفاده کنند تا انتقال ويروس کرونا از فردي به فرد ديگر به حداقل برسد.

وي تصريح کرد: تنفس با ترشحات تنفسي از مسير دهان، بيني، سطوح آلوده، تماس با دست آلوده و غيره مي تواند تعيين کننده احتمال ابتلا به کرونا باشد.

به گفته اين پزشک، ويروس کرونا بر اساس پروتئين هاي سطحي، آنتي ژن و ژنتيک متفاوت است و اين موضوع شدت ابتلا به بيماري را متفاوت مي کند.

وي افزود: هرگونه استرس فيزيکي، جسمي و روحي در شدت بيماري کرونا تاثيرگذار است و اين استرس مي تواند شامل ورزش هاي سنگين، فعاليت بدني سنگين، استرس غذايي، داروهاي مضر و غيره باشد.

مصدق تصريح کرد: مجموعه اين عوامل و تاثير روي يکديگر باعث نتيجه گيري نهايي بدن و سيستم ايمني فرد در شدت ابتلا به کرونا مي شود.

با وجود اعلام کشف واکسن کرونا توسط يک شرکت دارويي و نزديک به دستيابي چند شرکت ديگر اما هنوز اين واکسن به توليد انبوه نرسيده است و همچنان براي شکستن پاندمي ويروس کرونا بايد فاصله گذاري اجتماعي، پوشيدن ماسک و شستن دست ها را در اولويت قرار داد.

 بنابر اعلام روز دوم آذر ماه سخنگوي وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي با فوت ۴۷۵ بيمار ديگر از مبتلايان قطعي به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعي بيماري کوويد۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۸۰۲ نفر رسيد و ۲۷ استان همچنان در وضعيت قرمز کرونا هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar