برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بهترین زمان ورزش کردن برای کاهش خطر سرطان چه وقت است؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
بهترین زمان ورزش کردن برای کاهش خطر سرطان چه وقت است؟

باشگاه خبرنگاران/ اصلي‌ترين کليد داشتن عمري طولاني ورزش کردن مداوم است. از اين رو، همواره به افراد بالغ توصيه مي‌شود در طول روز مقداري ورزش کنند.

مرکز سلامت همگاني انگليس به مردم توصيه مي‌کند دستکم دو روز در هفته ورزش‌هايي را انجام دهند که تمامي عضلات اصلي بدنشان را درگير کند. ۱۵۰ دقيقه ورزش نيمه سنگين  يا ۷۵ دقيقه ورزش سنگين در هفته مي‌تواند تاثير مثبتي بر سلامت بدن داشته باشد.

از فوايد ورزش کردن منظم مي‌توان به کنترل وزن، کاهش خطر حمله قلبي و ثبات قند خون اشاره کرد. با اين حال، سوالي که همواره در ميان محققان مطرح بوده اين است که چه زماني بهترين وقت براي انجام ورزش است. به تازگي دانشمندان در تحقيقات جديد خود موفق به پاسخ به اين سوال شدند.

تحقيقات دانشمندان اسپانيايي نشان مي‌دهد صبح و بين ساعت ۸ تا ۱۰ بهترين زمان براي انجام ورزش است. اين زمان بهترين وقت براي انجام ورزش است و مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان را در فرد کاهش دهد.

محققان در اين مطالعه ۲ هزار و ۸۰۰ نفر را مورد بررسي قرار دادند. شواهد در زنان و مردان نشان داد ورزش صبحگاهي مي‌تواند تاثير بسزايي در کاهش خطر ابتلا به سرطان سينه و پروستات داشته باشد. سرطان سينه در زنان ارتباط مستقيمي با ميزان هورمون استروژن دارد. استروژن بالا مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان سينه را در زنان افزايش دهد و ورزش صبحگاهي مي‌تواند به تنظيم هورمون استروژن کمک کند.

بهترين زمان براي ورزش کردن براي کاهش خطر سرطان چه وقت است؟

ملاتونين يکي از عوامل ديگر دخيل در سرطان است. دانشمندان مشاهده کردند ورزش صبحگاهي مي‌تواند ملاتونين توليد شده بدن را کاهش دهد و از اين رو، خطر ابتلا به سرطان در فرد را کم کند.

دانشمندان تاکيد دارند اين شواهد اهميت ورزش کردن منظم را بيش از پيش نمايان مي‌کند. امروزه سرطان يکي از عوامل اصلي مرگ و مير در جهان است. براي مثال، برآورد مي‌شود تا انتهاي سال جاري ميلادي (۲۰۲۰) ابتلاي بيش از يک ميليون و ۸۰۰ هزار آمريکايي به سرطان تشخيص داده شود. از اين ميان، ۶۰۶ هزار تن جان خود را از دست خواهند داد. اين در حالي است که ويروس مرگبار کرونا در يکسال گذشته تنها ۲۷۰ هزار آمريکايي را به کام مرگ کشانده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar