نماد آخرین خبر

بکارگیری توان شرکت‌های فناور برای تولید مواد اولیه واکسن کرونا

منبع
مهر
بروزرسانی
بکارگیری توان شرکت‌های فناور برای تولید مواد اولیه واکسن کرونا

مهر/ فراخواني براي بکارگيري توانمندي شرکت‌هاي فناور داخلي در تامين مواد اوليه پروژه‌هاي واکسن کرونا از سوي ستاد توسعه زيست فناوري و ستاد اجرايي فرمان امام خميني(ره) منتشر شد.
معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و ستاد اجرايي فرمان حضرت امام رحمت الله عليه به عنوان دو مجموعه پيشرو در شکل دهي به اکوسيستم توسعه فناوري در کشور، اقدام به سرمايه گذاري و حمايت از طرح‌هاي مواد اوليه واکسن کرونا با استفاده از ظرفيت داخلي کرده است.

شرکت‌هاي توانمند در زمينه توليد محيط‌هاي کشت، مواد معدني با گريد دارويي مورد نياز در فرآيندهاي توليد واکسن، ژل هاي تخليص و ادجوانت هاي فرمولاسيون و همچنين مواد پلي استايرني مورد نياز در کشت‌هاي سلولي مي‌توانند در اين فراخوان شرکت کرده و ضمن تلاش براي تأمين نياز کشور به مواد اوليه، از حمايت‌هاي لازم برخوردار شوند.

در حال حاضر چند طرح توسعه واکسن کرونا در کشور در حال پيگيري است و به نظر مي‌رسد، عليرغم تمامي فشارها، تحريم‌ها و مشکلات اقتصادي، عزم ايران براي ورود واکسن‌هاي کروناي ملي به بازار دارويي کشور در نيمه دوم سال ۱۴۰۰ جدي است.


در حال حاضر به دليل شدت نياز به اين واکسن‌ها، مواد اوليه مورد نياز در فرآيندهاي توليد نيز کاملاً در دنيا کمياب شده است؛ به نحوي که برخي از ساده‌ترين مواد اوليه مورد نياز نيز صف‌هاي خريد بعضاً ۶ ماهه را پيش روي خود مي‌بينند.

از اين رو اين فراخوان براي محققان و شرکتهاي دانش بنيان از سوي ستاد زيست فناوري و ستاد اجرايي فرمان امام منتشر شده تا مواد اوليه توليد واکسن هم توسط محققان به توليد برسد و در اين زمينه بي نياز شويم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar