logo
جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

مبارزه با کرونا به کمک بازی های ویدئویی

منبع
يورو نيوز
بروزرسانی
مبارزه با کرونا به کمک بازی های ویدئویی

يورو نيوز/ گروهي از اعضاي کادر درمان و شبکه بهداشت در سوئيس از بازي هاي ويديويي براي غلبه بر کرونا استفاده مي کنند. اين بازي ويدئويي دنياي واقعي مبارزه با کرونا را در شرايط مجازي نشان داده و آمادگي اعضاي کادر درمان براي مواجه با اين شرايط را بهبود مي بخشد.
 ملاني سوپان متخصص بيهوشي و از علاقه مندان فناوري اطلاعات و بازي هاي کامپيوتري که به صورت آماتور به اين حوزه مي پردازد، يک بازي ويديويي را براي کمک به مبارزه با کوويد ۱۹ توسعه داده است.
به کمک اين بازي کامپيوتري، کارکنان شبکه بهداشت سوئيس سلاح جديدي دارند که با آن مي توانند با کرونا  مبارزه کرده و تجربه خود را افزايش دهند. اين بازي که هم اکنون در بيمارستان دانشگاه ژنو استفاده مي شود،  "Escape COVID-19" نام داشته و کاربران در طول بازي با مجموعه اي از شرايط خاص روبرو مي شوند که کارکنان بهداشتي در بيمارستان ها و مراکز مراقبت طولاني مدت روزانه در مواجه با کرونا با آن روبرو مي شوند. 
هدف اصلي بازي فوق الذکر اين است که به کارکنان خط مقدم کمک شود تا بهترين روش ها را براي جلوگيري از دريافت يا انتقال کوويد ۱۹ شناسايي کرده و به کار ببرند.
پروفسور استفان هاربارت ، رئيس بخش پيشگيري و کنترل عفونت در بيمارستان دانشگاه ژنو در اين رابطه گفت: بهداشت کلاسيک بيمارستان و پيشگيري از عفونت بيمارستاني از موضوعات مورد علاقه گيمرها نيست ولي در شرايط فعلي ما مي بينيم که يک بازي همراه با ساير روشهاي ارتباطي در کمک به افراد کادر درمان در تغيير رفتار موثر است. 
يکي از اهداف مهم اين بازي آموزش و مراقبت پرسنل جهت پيشگيري از ابتلا و انتقال بيماري است. تلاش براي آموزش کارکنان که به واسطه  ساعتهاي طولاني کار در بخش هاي کرونايي بسيار خسته و فرسوده شده اند ، از جمله چالش هاي پيش روي بيمارستان ها در دوران همه گيري کرونا بود.

پرفسور هاربارت در اين رابطه گفت: اين موضوع بسيار مهم است که پرسنل کادر درمان در وهله نخست به ويروس آلوده نشده و در صورت آلودگي آن را به همکاران خود و ساير بيماران غير کرونايي منتقل نکنند.
مطالعه اي که در اوايل ماه جاري ميلادي در رابطه با اين بازي کامپيوتري انجام شده و نتايج ان در مجله تحقيقات پزشکي پزشکي منتشر شده است، نشان مي دهد که که پرسنل کادر درمان که اين بازي را انجام داده اند سه برابر بيشتر از افرادي که اين آموزش ها را از طرق ديگر و به طور منظم دريافت مي کنند ، تغيير رفتار داده و به روش درست عمل مي کنند.
به اعتقاد رئيس بيمارستان دانشگاه ژنو، اين بازي به طور موثري منجر به تغيير الگوي رفتار کادر درمان شده و به آن ها در انجام وظايفشان کمک مي کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره