نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
علم و تکنولوژی

سگ ها مبتلایان کووید۱۹ را با دقت ۹۴درصد شناسایی می کنند

منبع
مهر
بروزرسانی
سگ ها مبتلایان کووید۱۹ را با دقت ۹۴درصد شناسایی می کنند

مهر/ به نقل از پرس اسوسيشن، تحقيقات پژوهشگران انگليسي نشان مي‌دهد عفونت کوويد ۱۹ بوي متمايزي دارد که سگ‌هاي آموزش ديده با دقت ۹۴ درصد مي‌توانند آن را رديابي کنند.

اين يافته‌ها که هنوز توسط محققان ديگر بررسي نشده، با توجه به پژوهش‌هاي انجام شده روي ۶ سگي است که بيش از ۳۵۰۰ نمونه بوي اهدايي از سوي سازمان سلامت انگليس را بررسي کردند.

اين سگ‌ها توانستند نمونه‌هاي مربوط به افرادي را رديابي کنند که هرچند به کوويد ۱۹ مبتلا بودند اما نشانگرهاي بيماري در آنها رصد نشده بود. علاوه بر آن سگ‌ها قادر به مبتلاياني بودند که بار ويروس کرونا در بدن آنها پايين بود.

همچنين اين حيوانات قادر به شناسايي عفونت‌هاي ناشي از شاخه‌اي از ويروس کرونا هستند که تابستان گذشته در انگليس شيوع يافته بود.

پروفسور جيمز لوگان رئيس بخش کنترل بيماري دانشکده LSHTM لندن و رهبر اين پژوهش مي‌گويد: اين امر نشان مي‌دهد سگ‌ها قادر به شناسايي انواع مختلف کوويد هستند.

در اين ميان تحليل‌هاي اوليه با استفاده از مدل سازي نشان مي‌دهد ۲ سگ مي‌توانند ۳۰۰ مسافر هواپيما را در ۳۰ دقيقه براي ابتلاء به ويروس کرونا بررسي کنند. در مرحله بعد افرادي که توسط سگ‌ها شناسايي مي‌شوند، مي‌توانند با انجام تست PCR از ابتلاء به کوويد ۱۹ اطمينان حاصل کنند.

محققان معتقدند با کمک سگ‌هاي آموزش ديده و تاييديه تست PCR مي‌توان ميزان شناسايي مبتلايان به کوويد ۱۹ را ۲ برابر کرد و به اين ترتيب از انتقال بيماري جلوگيري کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar