logo

توالت هوشمند مخصوص اسکن مدفوع ساخته می‌شود؛ چندش‌آور اما واقعی!

منبع
روزياتو
بروزرسانی
توالت هوشمند مخصوص اسکن مدفوع ساخته می‌شود؛ چندش‌آور اما واقعی!

روزياتو/توالت‌ هوشمند مي‌تواند مدفوع شما را از حيث وجود خون در مدفوع و ميزان غلظت مدفوع اسکن و بررسي کند.

توالت هوشمندي در حال ساخت است که از هوش مصنوعي براي تجزيه و تحليل مدفوع از نظر غلظت و وجود خون استفاده مي‌کند. شواهد اوليه نشان مي‌دهد اين گزارش دقيق تر از گزارش خود بيمار است.

محققان مي‌گويند تجزيه و تحليل و گزارش از راه دور، خودکار و فوري، احتمال تشخيص مشکلات دستگاه گوارش توسط پزشکان را افزايش مي‌دهد.
در يک مطالعه اثبات شده ، توالت هوشمند ۸۵ درصد در طبقه بندي غلظت مدفوع به عنوان رقيق، طبيعي يا يبوست دقت داشت. اين يافته‌ها در جلسه Digestive Disease Week 2021 ارائه شد.


دکتر آندره شين گفت: «اين مطالعه ابزاري بسيار ابتکاري و عملي برجسته را نشان مي‌دهد که مي‌تواند پيامدهاي عمده‌اي براي بيماران و پزشکان داشته باشد. فرم مدفوع يا غلظت و علائم خونريزي از مهمترين موارد تاريخچه باليني در مورد علائم دستگاه گوارش يا روده است.»

تجزيه و تحليل تصوير توالت هوشمند
محققان الگوريتم هوش مصنوعي آنها را روي ۳،۳۲۸ تصوير آزمايش کردند. آنها به عکس‌هاي موجود در اينترنت نگاه کردند و برخي از آنها به طور ناشناس توسط شرکت‌کنندگان در اين مطالعه ارسال شدند.
دو متخصص گوارش نيز به مجموعه اي از ۵۵۲ تصوير امتياز دادند. پزشکان “توافق رضايت بخشي” در مورد نتايج هوش مصنوعي نشان دادند. به عبارت ديگر، که حداقل دو نفر از آنها با ارزيابي آن موافقت کردند.
علاوه بر اين، توالت هوشمند براي تشخيص خون ۷۶ درصد دقيق بود.
دکتر سونيا گرگو، دکتراي ارشد، گفت: «اين عيني و دقيق تر است. برعکس درخواست از بيماران براي نوشتن دفترچه يادداشت مدفوع يا يادآوري فراواني و غلظت مدفوع آنها در طي بازه زماني خاص، سيستم اين کار را براي شما انجام مي‌دهد.»


گرگو، مدير بنيانگذار آزمايشگاه توالت هوشمند دوک در دانشگاه دوک در دورهام، اضافه کرد: «فناوري ما – با خودکار کردن دستيابي به تصوير – بار لازم براي پيگيري الگوي شما را از بين مي برد.»

شين گفت: «اطلاعات ارائه شده توسط بيماران مي تواند تأثير زيادي در تصميم گيري داشته باشد. به عنوان مثال ، اگر من با فردي که از سندرم روده تحريک پذير (IBS) رنج مي‌برد صحبت کنم ، معمولاً از آنها مي پرسم که مدفوع آنها چقدر شل يا سفت است يا چطور تشکيل شده است زيرا اين اطلاعات به من سرنخ مربوط به مشکلات اساسي را مي‌دهد که ممکن است علائم آنها را تحريک کند.»

به عقيده دکتر شين، دانستن اينکه چه چيزي در گزارش دادن به پزشک مهم است، ممکن است چالش برانگيز باشد. اين ابزار پتانسيل کاهش بار بيمار و تسهيل ارتباط بين بيمار و پزشک را دارد و يک مثال عالي براي اين است که چگونه مي توان از فناوري براي تقويت مراقبت استفاده کرد.»

کار کردن در پشت صحنه
گورگو و همکارانش نمونه اوليه اي را طراحي کردند که آناليزگر تصوير را در لوله هاي پشت توالت قرار مي‌دهد. بنابراين، تجزيه و تحليل پس از فلاش انجام مي شود.

گرگو گفت: «ما متخصص توالت و فناوري توالت هستيم. ما ياد گرفته ايم که مردم واقعاً دوست ندارند چيزي عجيب و غريب در اطراف کاسه توالت ببينند.»
 

سيستم توالت هوشمند براي چندين کاربر در يک مکان مسکوني يا تجاري طراحي شده است. به عنوان مثال، مي توان از اين فناوري در بيمارستان ها يا مراکز مراقبت طولاني مدت استفاده کرد. يک اسکنر اثر انگشت در مکانيسم فلاش هر کاربر را رديابي مي کند.


توالت هوشمند ؛ يک ابزار بهداشت ديجيتال
گرگو گفت: «بيماران از دست زدن به مدفوع يا حتي صحبت کردن در مورد آن بيزارند. به همين دليل، مردم تمايل بيشتري به تهيه نمونه خون دارند که به سوزن نياز دارد تا نمونه مدفوع. اما بسياري از داده هاي بهداشتي [در مدفوع] وجود دارد. ما فکر مي کنيم اين امر باعث مي شود بسياري از تحقيقات و همچنين جمع‌آوري داده‌هاي مصرف‌کننده بهبود پيدا کند.»

علاوه بر اين، اين فناوري ممکن است مصرف‌کنندگان آگاه به سلامتي را که مي‌خواهند سلامت روده خود را رديابي کنند، بيشتر کند. گرگو گفت: «اين فناوري کاملاً جديد در جعبه ابزار ديجيتال سلامت خواهد بود.»

ناگفته نماند توسعه دهندگان قصد دارند قابليت نمونه‌برداري را اضافه کنند. تجزيه و تحليل بيوشيميايي نمونه‌هاي مدفوع مي تواند “اطلاعات مربوط به متابوليسم” ، از جمله نشانگرهاي زيستي مدفوع و ترکيب ميکروبيوم را فراهم کند.

گرگو گفت: «ما آن را در آزمايشگاه به نمايش گذاشته ايم. وقتي به محصولي تبديل شود ، اين بخشي از فناوري خواهد بود.» وي تخمين مي زند که توليد نمونه اوليه براي استفاده در بيماران حدود ۱۲ تا ۱۸ ماه طول خواهد کشيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره