برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اختلالات جدی مغز در افراد مبتلا به کرونا

منبع
آريا
بروزرسانی
اختلالات جدی مغز در افراد مبتلا به کرونا

آريا/ التهاب جدي مغز و اختلال در مدار مغز افرادي که در اثر کرونا جان مي‌بازند ديده مي‌شود و بررسي‌ها نشان مي‌دهد پس از ابتلا به بيماري تغييرات چشمگيري در مغز بيماران دچار کرونا رخ مي‌دهد.

به گفته کارشناسان آنچه که در مغز افراد مبتلا به کرونا رخ مي‌دهد تقريباً شبيه آنچه است که پزشکان در مغز افرادي که به دليل بيماري‌هاي تخريب عصبي مانند بيماري آلزايمر و پارکينسون مي‌ميرند مشاهده مي‌کنند.
توني ويس کوراي، استاد علوم اعصاب و محقق دانشگاه استنفورد به رويترز گفت: تجزيه و تحليل بافت مغز از هشت نفر که در اثر کرونا و 14 نفر ديگر که در اثر علل ديگر جان خود را از دست دادند، «تغييرات چشمگيري» در مغز بيماران دچار کرونا نشان داد.
تيم وي در استنفورد به همراه همکارانش در دانشگاه ساربروکن در آلمان هزاران ژن را در هر 65309 سلول منفرد گرفته شده از نمونه‌هاي بافت مغز تجزيه و تحليل کردند. آن‌ها دريافتند که ژن‌ها با اسکيزوفرني و افسردگي بيشتر در مغز بيماران کرونا مرتبط هستند.
محققان در بيانيه‌اي گفتند: همچنين علائم پريشاني در سلول‌هاي عصبي در قشر مخ، منطقه مغز که نقشي اساسي در تصميم گيري، حافظه و استدلال رياضي دارد وجود داشت؛ نورون‌ها مدار‌هاي منطقي پيچيده‌اي را تشکيل مي‌دهند که عملکرد‌هاي بالاتر مغز را انجام مي‌دهند.
متخصصان مغز و اعصاب انگليسي نيز بيان کرده‌اند که عوارض بيماري کرونا شامل التهاب مغز و روان‌آشفتگي (دليريوم) تا آسيب عصبي و سکته مغزي نيز است. در بعضي موارد، مشکل عصبي اولين و اصلي‌ترين علامت بيمار بوده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar