برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
علم و تکنولوژی

پسر فیزیکدان ۱۱ ساله‌ای که می‌خواهد انسان‌ها را جاودانه کند!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پسر فیزیکدان ۱۱ ساله‌ای که می‌خواهد انسان‌ها را جاودانه کند!

ايسنا/ يک کودک اعجوبه ۱۱ ساله تنها طي يک سال تحصيلات خود را در رشته فيزيک به پايان رساند و از دانشگاه آنتورپ بلژيک مدرک گرفت.
به نقل از آي‌اي، يک کودک اعجوبه ۱۱ ساله با کسب مدرک کارشناسي(ليسانس) فيزيک از دانشگاه "آنتورپ" بلژيک، به عنوان يکي از جوان‌ترين فارغ التحصيلان دنيا معرفي شده است.

عجيب‌تر اينکه اين پسر فيزيکدان، دوره تحصيل سه ساله خود را تنها در يک سال به پايان رساند.

"لارن سيمونز"(Laurent Simons) مدرک کارشناسي خود را در عرض يک سال و با بالاترين نمره به پايان رساند.

وي که در شهر "اوستنده" بلژيک چشم به جهان گشوده، در ۱۱ سالگي موفق شده تنها طي يک سال در رشته فيزيک فارغ التحصيل شود.

"لارن" ممکن بود حتي در سن کمتري مدرک کارشناسي خود را اخذ کند، اما در سال ۲۰۱۹ و در ۹ سالگي از دانشگاه "آيندهوون" هلند انصراف داد، چرا که مقامات از صدور مجوز فارغ التحصيلي وي تا رسيدن به سن ۱۰ سالگي خودداري مي‌کردند.

"لارن" در مصاحبه‌اي با روزنامه هلندي "De Telegraf" گفت: برايم واقعاً مهم نيست که جوان‌ترين [فارغ التحصيل] باشم. کسب دانش براي من همه چيز است. اين اولين قطعه پازل از هدف من براي جايگزيني اعضاي بدن با قطعات مکانيکي است و جاودانگي هدف من است. من مي‌خواهم بتوانم تا آنجا که ممکن است اعضاي بدن را با قطعات مکانيکي جايگزين کنم. من يک مسير را براي رسيدن به آن ترسيم کردم و شما مي‌توانيد آن را به عنوان يک پازل بزرگ ببينيد. فيزيک کوانتوم -مطالعه کوچکترين ذرات- اولين قطعه از اين پازل است.

"سيمونز" در ادامه گفت که کسب و استفاده از دانش اهداف اصلي او در زندگي است و هدف دوم وي اين است که با بهترين اساتيد جهان مدرن کار کند. اما عجيب اينکه او مي‌خواهد مغز آنها را نيز بررسي کند و بفهمد که آنها چگونه فکر مي‌کنند.

به گفته سخنگوي دانشگاه "آنتورپ"، اين دانشگاه، فارغ التحصيلي و نمرات "لارن" را تأييد کرده است. وي گفت: "سيمونز" از مارس ۲۰۲۰ در رشته کارشناسي فيزيک تحصيل مي‌کند و اکنون با نمره ۸۵ درصد فارغ التحصيل شده است که بالاترين نمره است.

وي ادامه داد: امسال او همچنين برخي از دروس دوره کارشناسي ارشد را گذراند و پس از تابستان، او رسماً دوره کارشناسي ارشد خود را آغاز مي‌کند.

"الکساندر سيمونز" پدر "لارن" پس از انصراف پسرش از دانشگاه "آيندهوون" ادعا کرد که اين دانشگاه "لارن" را به دليل توجه بيش از حد رسانه‌ها مورد انتقاد قرار داده است. وي به يک روزنامه هلندي گفت: اگر کودکي بتواند به خوبي فوتبال بازي کند، همه ما تصور مي‌کنيم که توجه رسانه به او بسيار خوب است. حالا پسر من استعداد ديگري دارد. چرا نبايد به اين موضوع افتخار کند و مورد توجه قرار بگيرد؟

حساب اينستاگرام "لارن" که توسط خانواده وي اداره مي‌شود و براي نمايش فعاليت‌هاي اين پسر اعجوبه استفاده مي‌شود، هم اکنون بيش از ۵۱ هزار دنبال کننده دارد. اين بدان معناست که خانواده "لارن" براي در معرض نمايش گذاشتن وي و ديگر مسائل مشکلي ندارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar