برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

استفاده از پیشران هسته‌ای برای ماموریت‌های فضایی آمریکا‎

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
استفاده از پیشران هسته‌ای برای ماموریت‌های فضایی آمریکا‎

ديجياتو/وزارت دفاع آمريکا با انتشار اطلاعيه‌اي از شرکت‌هاي خصوصي خواسته به توسعه سيستم‌هاي پيشران هسته‌اي براي فضاپيماهاي کوچک و متوسط بپردازند. حالا بهتر از قبل مي‌توانيم حدس بزنيم که اين وزارتخانه چه برنامه‌هايي را براي آينده در سر مي‌پروراند.

وزارت دفاع ايالات متحده مي‌خواهد ماموريت‌هايي براي رفتن به خارج از مدار زمين داشته باشد، ولي واحد نوآوري اين وزارتخانه مي‌گويد فضاپيماهاي برقي و خورشيدي موجود براي انجام اين کار مناسب نيستند. سيستم پيشران هسته‌اي در حالت ايده‌آل مي‌تواند دلتا-وي (تغيير در سرعت) بالايي ارائه کند (بالاتر از ۱۰ متر بر ثانيه) و در عين حال جرمي کمتر از ۲۰۰۰ کيلوگرم داشته باشد.

اين فناوري علاوه بر فراهم‌سازي برق موردنياز محموله، مي‌تواند فضاپيما را در زمان عبور از سايه گرم نگه دارد و ميزان تشعشعات روي عرشه و وارد بر ساير قطعات را به حداقل برساند. پيش‌بيني شده که شرکت‌ها تا تاريخ ۱ مهر ماه (۲۳ سپتامبر) پاسخ اين درخواست را بدهند و ظرف مدت ۶۰ تا ۹۰ روز بهترين قرارداد همکاري مشترک امضا شود.


  
مقامات وزارت دفاع به خاطر عجله‌اي که دارند مجبور به صدور اين اطلاعيه شده‌اند. ناسا و برخي سازمان‌هاي ديگر هم مشغول توسعه يا پشتيباني از فضاپيماهاي هسته‌اي هستند، اما آماده‌سازي آن‌ها خيلي طول مي‌کشد. وزارت دفاع اميدوار است که نمونه اوليه اين سيستم پيشران ظرف سه تا پنج سال آينده حاضر شود. اين فناوري قرار است راهکاري فوري براي استفاده از انرژي هسته‌اي در پروژه‌هاي آتي کاوش در فضا باشد.

با وجود اينکه در اطلاعيه وزارت دفاع اشاره‌اي به فضاپيماهاي مدنظر يا در دست ساخت نشده، اما تمرکز وزارتخانه بر فضاپيماهاي کوچک نشان‌دهنده احتمال ساخت کاوشگرهاي کوچک، ماهواره‌ها و ساير وسايل حمل و نقل فضايي است که اهداف کوچک‌تري را دنبال خواهند کرد.

سيستم پيشران هسته‌اي احتمالا براي انتقال انسان به مريخ استفاده نخواهد شد. آن‌چه در حال حاضر مشخص شده اين است که وزارت دفاع از محدوديت فضاپيماهاي فعلي خسته شده و مي‌خواهد طراحي‌هاي جديدتر و قدرتمندتري را به کار بگيرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره