برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
جذاب ترین هابرگزیده
علم و تکنولوژی

نظریه ایلان ماسک: ما در دنیایی شبیه‌سازی شده زندگی می‌کنیم!

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ طبق نظریه ایلان ماسک شاید همه ما بخشی از یک شبیه‌ساز باشیم. او اخیرا مصاحبه‌‌ای پادکستی که با لکس فریدمان، محقق MIT داشته، درحال صحبت درباره خودروهای خودران بوده که موضوع صحبت کم‌کم به فیزیک، عشق و این موضوع که کل جهان می‌تواند بخشی از یک شبیه‌سازی باشد، تغییر می‌کند. ایلان ماسک گفته اگر این فرصت را داشته باشد تا از یک ابر‌هوش مصنوعی سوالی بپرسد، درباره این نظریه سوال خواهد کرد.

اگر به سرعت پیشرفت دنیا و هوش مصنوعی در آن، دقت کنید، متوجه می‎‌شوید که نمی‌توان بازی‌ها را از واقعیت تشخیص داد؛ همچنین باید کمی شوکه شوید، چون با این سرعت احتمالا تمدن به پایانش بسیار نزدیک شده است.

وقتی به نظریه ایلان ماسک دقت کنیم، خیلی هم مبهم و غیرمنطقی به نظر نمی‌رسد؛ شاید همه ما بخشی از یک شبیه‌سازی باشیم. به نظر او شانس زندگی کردن ما در «واقعیت پایه» یک به میلیارد است.

یعنی شانس این‌که ما به جای حضور در واقعیت پایه، در یک شبیه‌سازی رایانه‌ای حضور داشته باشیم به مراتب بیشتر است.

نظریه شبیه سازی می‌گوید همه واقعیت‌هایی که ما می‎‌شناسیم یک ساختار مصنوعی هستند که توسط یک تمدن پیشرفته ایجاد شده است.

همه دیده‌ایم که هرسال بازی‌های رایانه‌ای پیچیده‌تر و البته واقع‌گرایانه‌تر می‌شوند. بنابراین احتمال این که در آینده منطق رایانه بتواند جهان‌هایی را شبیه‌سازی کند که قابل تشخیص از جهان ما نباشند، بسیار زیاد است.

آیا پیشرفت رایانه می‌تواند سرانجام به واقعیتی شبیه‌سازی شده که از واقعیت ما قابل تشخیص نیست، منجر شود؟ پاسخ این است که ما هنوز از آینده علم کامپیوتر و این که تا کجا پیش خواهد رفت، چیزی نمی‌دانیم. البته این واقعیت که ما در حال حاضر به تولید تصاویر واقعی به صورت آنی نزدیک هستیم، نشان می‌دهد که همه چیز در جهت نظریه ایلان ماسک در حال حرکت است.

غوطه‌ور شدن در دنیای دیگری که کاملا هم مجازی باشد، دیگر یک رویا نیست و به واقعیت روزمره ما بسیار نزدیک است. احتمالا مرحله بعدی این است که مغز خود را در یک شبیه‌سازی رایانه‌ای قرار می‌دهیم که در آن می‌توانیم کاملا با دنیای خود ارتباطی احساسی برقرار کرده و تعامل داشته باشیم.

برگرفته از اینستاگرام interstellar_space_ship

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره