برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

آمازون فناوری احراز هویت با اسکن کف دست را به سازمان‌ها می‌آورد

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
آمازون فناوری احراز هویت با اسکن کف دست را به سازمان‌ها می‌آورد

دیجیاتو/ سرویس جدید آمازون به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا افراد هنگام ورود به اماکن فیزیکی با کف دست احراز هویت شوند. این فناوری که آمازون وان (Amazon One) نامیده می‌شود از سال 2020 به عنوان پرداخت بیومتریک در فروشگاه‌های بدون صندوق‌دار آمازون راه‌اندازی شده بود. با کمک این فناوری، خریداران می‌توانند تنها با کف دست خود وارد فروشگاه شوند و مبلغ خرید را پرداخت کنند. اکنون شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از این فناوری برای کنترل ورود و خروج افراد بهره‌مند شوند.
سرویس جدید آمازون به‌عنوان بخشی از تلاش‌های AWS (سرویس وب آمازون) در همایش Re:Invent رونمایی شد. درحالی که این فناوری نگرانی‌هایی را در مورد نحوه مدیریت و پردازش داده‌های بیومتریک توسط آمازون ایجاد کرده است، این شرکت در سال‌های اخیر، آمازون وان را بیشتر گسترش داده و مشوق مشتریان بیشتری برای ثبت‌ کف دست خود بوده است. آمازون همچنین این فناوری را به فروشگاه‌های مختلفی در ایالات متحده و خرده‌فروشان شخص ثالث صادر کرده است.
 
آمازون وان به سازمان‌ها راه می‌یابد
با توجه به نقش آمازون در ساخت نرم‌افزارهای سازمانی و تسلط بر بازار زیرساخت ابری، طبیعی است که فناوری آمازون وان نیز به سازمان‌ها راه پیدا کند. به‌رغم گسترش دورکاری در این سال‌ها، شرکت‌ها همچنان کارمندان خود را حداقل در برخی مواقع در محل دفتر حاضر می‌خواهند. با سرویس سازمانی آمازون وان، حالا شرکت‌ها می‌توانند دستگاه‌های احراز هویت بدون تماس را در ورودی بخش‌ها راه‌اندازی کنند؛ این فناوری می‌تواند در سرسرای اداره‌ها، دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها و هرجایی که کنترل عبور و مرور مردم لازم است، نصب شود.
علاوه‌براین، آمازون می‌گوید این فناوری همچنین می‌تواند برای کنترل دسترسی به برخی نرم‌افزارهای حساس مثلاً در واحدهای مالی یا منابع انسانی استفاده شود. آمازون وان سازمانی می‌تواند به‌عنوان جایگزینی برای دیگر وسیله‌های شناسایی و احراز هویت، مثل تشخیص چهره یا اثر انگشت مورد استفاده قرار گیرد.

آمازون همچنین می‌گوید که اطلاعات کف دست و شناسه کاربران را در سیستم‌های ابری AWS ذخیره می‌کند و اگر کاربران به مدت دو سال با دستگاه آمازون وان تعامل نداشته باشند، به طور خودکار داده‌های آن‌ها حذف می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره