برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

اولین عکس‌ها از ساختار کامل ایستگاه فضایی چین منتشر شدند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اولین عکس‌ها از ساختار کامل ایستگاه فضایی چین منتشر شدند

ایسنا/با ثبت اولین عکس‌های ایستگاه فضایی «تیانگونگ» چین توسط خدمه ماموریت «شنژو ۱۶»، ساختار کامل این ایستگاه فضایی به نمایش در آمد.

به نقل از اسپیس، خدمه ماموریت «شنژو ۱۶»(Shenzhou 16) چین هنگام عزیمت به سمت زمین، عکس‌هایی را از ایستگاه فضایی «تیانگونگ»(Tiangong) ثبت کردند.

این عکس‌ها که با یک دوربین با کیفیت بالا گرفته شده‌اند، اولین باری را نشان می‌دهند که ساختار کامل ایستگاه فضایی تیانگونگ از زمان ورود به مدار زمین به طور کامل تصویربرداری شده است.

اولین عکس‌ها از ساختار کامل ایستگاه فضایی چین منتشر شدند

گروه شنژو ۱۶ پیش از پیاده شدن، کنترل ایستگاه فضایی را به خدمه شنژو ۱۷ سپردند که در ۲۶ اکتبر به تیانگونگ رسیدند. 

سه فضانورد چین متشکل از فرمانده «جینگ هایپنگ»(Jing Haipeng)، «ژو یانگژو»(Zhu Yangzhu) و «گوی هایچائو»(Gui Haichao) روز ۳۰ اکتبر در کپسول بازگشت ماموریت شنژو ۱۶، تیانگونگ را ترک کردند و در همان روز از مدار پایین زمین بازگشتند. هنگامی که آنها در حال حرکت به سمت زمین بودند، دوربین‌های خود را به سمت خانه موقت سابق خود چرخاندند و مناظر جالبی را از آزمایشگاه واقع در مدار بالای زمین ثبت کردند.

اولین عکس‌ها از ساختار کامل ایستگاه فضایی چین منتشر شدند

اولین واحد تیانگونگ موسوم به «تیانه»(Tianhe) در سال ۲۰۲۱ به مدار پایین زمین رسید. اولین خدمه آن در ماموریت شنژو ۱۲، روز ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ به ایستگاه فضایی رسیدند و ۹۰ روز را در ایستگاه گذراندند که سه برابر بیشتر از ماموریت‌های پیشین فضانوردان چین بود.

واحدهای دوم و سوم موسوم به «ونتیان»(Wentian) و «منگتیان»(Mengtian) به ترتیب در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ به فضا پرتاب شدند. این پرتاب‌ها ایستگاه ۵۵ متری را تکمیل کردند که ۷۷ تن وزن دارد و حدود ۲۰ درصد اندازه «ایستگاه فضایی بین‌المللی» است.

عکس‌های خدمه شنژو ۱۶ شاید تیانگونگ را با شکوه کامل خود به تصویر کشیده باشند اما اگر «آژانس فضایی سرنشین‌دار چین»(CMSA) راه خود را پیدا کند، این عکس‌ها به زودی منسوخ خواهند شد. این آژانس روز چهارم اکتبر در چهل و هفتمین کنگره بین‌المللی فضانوردی که در باکو برگزار شد، اعلام کرد که قصد دارد ایستگاه فضایی را با سه ماژول اضافی گسترش دهد و تعداد کل واحدهای آن را به شش عدد برساند.

علاوه بر این، آژانس قصد دارد یک همراه را برای تیانگونگ در قالب یک تلسکوپ فضایی در سطح «تلسکوپ فضایی هابل» به نام «زانشن»(Xuntian) بفرستد تا در کنار ایستگاه فضایی به دور زمین بچرخد و برای تعمیر، سوخت‌گیری و حتی ارتقا با آن ملاقات کند. 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره