نماد آخرین خبر

مبلغ قابل توجه مالیاتی که تا الان وصول شده است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مبلغ قابل توجه مالیاتی که تا الان وصول شده است

ایرنا/ طبق آخرین گزارش سازمان مالیاتی، مالیات‌های وصولی تا پایان خرداد ماه امسال ۱۹۵ هزار میلیارد تومان مالیات بوده است که از این رقم ۸۱ هزار میلیارد تومان سهم مالیات اشخاص حقوقی و ۳۱ هزار میلیارد تومان مالیات بردرآمد بوده است.

بر اساس این گزارش، تا پایان خردادماه ۸۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان مالیات از محل مالیات اشخاص حقوقی، ۳۱ هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان از محل مالیات بر درآمد و ۵ هزار و ۵۷۱ میلیارد تومان مالیات از محل مالیات بر ثروت وصول شده است که مجموع مالیات‌های وصولی در بخش مالیات‌های مستقیم را به ۱۱۸ هزار و ۱۶۱ میلیارد تومان می‌رساند.

بر اساس این گزارش، در بخش درآمدها، مالیات حقوق کارکنان بخش عمومی ۷ هزار و ۸۲۶ میلیارد تومان و مالیات حقوق کارکنان بخش خصوصی نیز ۱۳ هزار و ۵۸۶ میلیارد تومان ثبت شده است. همچنین مالیات مشاغل در بازه سه ماهه امسال ۸ هزار و ۱۰۱ میلیارد تومان گزارش شده است.

گزارش‌های سازمان امور مالیاتی نشانگر رشد درآمدهای مالیاتی است که از مهم‌ترین منابع درآمد پایدار دولت است. تاکید بر هوشمندسازی نظام مالیاتی در راستای شفافیت و دریافت اطلاعات دقیق از درآمدها بر کسب مالیات یکی از مهمترین اقداماتی بود که صورت گرفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره