نماد آخرین خبر

لطیفی: آخرین آزمون استخدامی در دولت سیزدهم ۱۲ مرداد برگزار می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
لطیفی: آخرین آزمون استخدامی در دولت سیزدهم ۱۲ مرداد برگزار می‌شود

ایرنا/ رئیس سازمان اداری و استخدامی از برگزاری آخرین آزمون استخدامی در دولت سیزدهم در ۱۲ مردادماه خبر داد و گفت: ۲۲ آزمون استخدامی در این دولت برگزار شد و نیروها در دستگاه‌های مربوطه جذب شدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، میثم لطیفی روز چهارشنبه ( ۲۷ تیرماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره روند استخدام در دستگاه‌های اجرایی گفت: ابتدا دستگاه اجرایی مربوط درخواست خود را به کارگروهی که متشکل از آن دستگاه اجرایی، سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه است برای بررسی ارائه می دهد و در ادامه مجوز و تامین اعتبار داده می‌شود و دستگاه مجری برگزار کننده آزمون استخدامی مشخص می‌شود که معمولا سازمان سنجش یا جهاد دانشگاهی است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۲۲ آزمون استخدامی برگزار شد و افراد واجد شرایط در دستگاه‌های متقاضی جذب شدند، افزود: آخرین آزمون استخدامی که مقدمات آن از قبل صورت گرفته، ۱۲ مردادماه برگزار می‌شود.

وی درباره فرآیند جذب و استخدام اظهار داشت: پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج اولیه، دستگاه اجرایی متولی ارزیابی تکمیلی را انجام می‌دهد که پس از آن نتایج گزینش، حراست و سایر مسائل انجام شده و دستگاه مجری که جهاد دانشگاهی یا سازمان سنجش است، نتایج را اعلام می‌کند. اگر اعتراضی هم داوطلبان در این باره دارند به دستگاه اجرایی منتقل خواهد کرد تا موضوع رسیدگی شود.

لطیفی درباره تبدیل وضعیت شرکتی‌ها در دولت سیزدهم اظهار داشت: کاری را از قبل با دستور رییس جمهور شهید کشور انجام شد مبنی بر اینکه سامانه‌ای به نام "دولت یار" برای معرفی افراد شایسته جهت انتصاب در پست‌های مدیریتی راه اندازی شود و این موضوع به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که توسط دیگران معرفی می‌شوند یا خود آنها در این سامانه ثبت نام می‌کنند، در این سامانه رصد شده تا در دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت استفاده کنند. هر زمان هم دولت چهاردهم مدنظر داشته باشد، می‌توانیم این سامانه را برای انتصاب افراد به دولت جدید هدیه بدهیم تا از این ظرفیت استفاده کنند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره