نماد آخرین خبر

مشاهده یک مورد مثبت تب دنگی در خراسان رضوی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مشاهده یک مورد مثبت تب دنگی در خراسان رضوی

ایرنا/معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه از شناسایی یک مورد مثبت تب دنگی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش دریافتی عصر روز شنبه از روابط عمومی این دانشگاه، دکتر محمد قربانی گفت: بیمار با علائم تب دنگی و با سابقهٔ سفر حج به تاریخ هفتم تیرماه به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد مراجعه و بعد انجام آزمایش‌، مشکوک به تب دنگی شناسایی شده که با اعلام گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تاریخ ۲۰ تیرماه نتیجه آزمایش‌های مثبت اعلام و بلافاصله نمونهٔ دوم ارسال شد.
وی افزود: علائم بیماری تب دنگ همانند سایر بیماری‌های ویروسی مانند تب، بدن درد، ضعف، خستگی و علائم شبیه سرماخوردگی است و می‌تواند در مدت کوتاهی افراد زیادی را مبتلا کند.
قربانی با اشاره به این‌که ابتلا به بیماری تب دانگ یا دِنگی در ماه‌های اخیر در ایران افزایش یافته، گفتت: بیماری که عامل آن گزش پشه آئدس است، پشه‌ای که در تایرها و آب‌های راکد کوچک تخم‌گذاری و البته مسافرت به کشورهای همسایه می‌تواند به گسترش این بیماری در کشور دامن بزند.

معاون بهداشت دانشگاه خاطرنشان کرد: افرادی که به مناطق آلوده سفر می‌کنند، بعد بازگشت در صورت مشاهدهٔ علائم مشکوک بلافاصله به پزشک مراجعه و کادر درمان نیز در صورت مشاهدهٔ مورد مشکوک، فرد را برای اقدامات درمانی ارجاع بدهند.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، به ۳۷۵ هزار نفر جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات واقع در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد که از این تعداد ۱۸۷ هزار و ۱۷ نفر در نواحی روستایی سکونت دارند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره