نماد آخرین خبر

کدام شهر و مرکز استان بیشترین دما را داشته اند؟

منبع
ايلنا
بروزرسانی
کدام شهر و مرکز استان بیشترین دما را داشته اند؟

ایلنا/ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شوش با دمای ۵۰.۸ گرمترین شهر و اهواز با دمای ۵۰.۴ گرمترین مرکز استان بوده اند، گفت: از روز یکشنبه دمای هوا در اکثر مناطق کشور دو الی سه درجه افزایش خواهد داشت.
«صادق ضیاییان»، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت آب و هوا در کشور گفت: امروز در شمال استان آذربایجان غربی، برخی نقاط آذربایجان شرقی، برخی نقاط در استان گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات رشته کوه البرز مرکزی واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران و همچنین ارتفاعات استان سمنان بارش رگبار باران بویژه در ساعات عصرگاهی را شاهد هستیم. 

وی ادامه داد: روزهاش شنبه و یکشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل و ارتفاعات در استان گیلان و همچنین روز دوشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، و آذربایجان غربی و اردبیل و خراسان شمالی انتظار داریم که در ساعات عصرگاهی بارش باران را داشته باشیم. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تصریح کرد: در جنوب شرق کشور نیز پیش بینی می‌کنیم امروز در جنوب استان سیستان و بلوچستان و جنوب غرب و مرکز استان کرمان جنوب شرق استان فارس و شمال و شرق استان هرمزگان انتظار رگبار باران در ساعات عصرگاهی و غروب را داریم. همچنین در جنوب استان سیستان و بلوچستان احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد. 


ضیاییان درباره وضعیت آب و هوا در هفته آینده گفت: در شرق کشور و شمال سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی و همچنین در بخش‌هایی از استان‌های جنوب سمنان و استان قم و مرکزی استان اصفهان و همچنین خوزستان و ایلام در برخی از ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین دما در کدام استان بوده است، گفت: روز گذشته اهواز با دمای بیشینه ۵۰.۴ گرمترین و یزد با دمای ۴۲.۹ گرمترین مراکز استان‌های کشور بوده اند. از بین شهرها نیز شوش با دمای ۵۰.۸ و اهواز با دمای ۵۰.۴ و امیدیه با دمای ۵۰.۳ دزفول با دمای ۵۰.۱ گرمترین شهرهای کشور بوده اند. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی درباره رکورد دمایی در تابستان امسال گفت: چند ایستگاه در استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان رکورد دمایی داشته‌اند اما در مجموع تعداد این ایستگاه‌ها کم بوده است. ما به طور کلی براساس گرمایش جهانی یک افزایش دمایی را به طور میانگین برای کل کشور داریم اما آنچه که اتفاق افتاده است به طور میانگین در نقاط مختلف کشور متفاوت است و بین ۱ تا ۲ درجه در نقاط مختلف کشور افزایش دما را نسبت به میانگین سی‌ساله دما در کشور داشته ایم. 

ضیاییان تصریح کرد: ما انتظار داریم از روز یکشنبه روند افزایشی را در دمای مختلف کشور داشته باشیم که نسبت به دمای فعلی چند درجه‌ای افزایش دما را در اکثر مناطق کشور خواهیم داشت. در تهران نیز با افزایش دو الی سه درجه‌ای دما مواجه خواهیم شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره