نماد آخرین خبر

انتشار ویدئویی از دار زدن یک قلاده سگ در حوالی چالوس

منبع
ايرنا
بروزرسانی
انتشار ویدئویی از دار زدن یک قلاده سگ در حوالی چالوس

ایرنا/ انتشار فیلم به دار آویخته شدن یک قلاده سگ در شبکه های اجتماعی غرب مازندران به ویژه چالوس با واکنش جمعی از افکار عمومی و بینندگان آن در منطقه همراه شده. این در حالی است که مسوولان مدیریت شهری از این مساله اظهار بی‌اطلاعی کردند.
به گزارش خبرآنلاین،انتشار فیلم به دار آویخته شدن یک قلاده سگ در شبکه های اجتماعی غرب مازندران به ویژه چالوس با واکنش جمعی از افکار عمومی و بینندگان آن در منطقه همراه شده. این در حالی است که مسوولان مدیریت شهری از این مساله اظهار بی‌اطلاعی کردند.

در پی انتشار این فیلم از عصر امروز پنجشنبه در شبکه های اجتماعی چالوس، خبرنگار ایرنا به منظور کسب اطلاعات بیشتر از صحت و سقم این حادثه حیوان آزاری با مسوولان حفاظت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری چالوس گفت و گو کرد که آنان از انتشار چنین این فیلم در شبکه های اجتماعی اظهار بی‌اطلاعی کردند و در عین حال اظهارداشتند: در صورت دیدن این رفتارهای وقیحانه و به دور از انسانیت، با خاطیان برخورد قانونی می شود.

شهردار چالوس شامگاه پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: چنین گزارشی در قالب فیلم یا مکتوب هنوز به شهرداری گزارش نشد و به محض اطلاع از این حادثه، فرد خاطی و مجرم که مرتکب این رفتار خلاف انسانی شده طبق قانون با او برخورد می شود.


مهدی توکلی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده و طبق ضوابط، تمام سگ های بدون صاحب در زمینی بالاتر از شهرک نواب این شهر به وسعت حدود ۷۰۰ مترمربع منتقل می‌شوند و هم اینک در این مکان حدود ۲۰۰ قلاده سگ وجود دارد و خدماتی مانند عقیم‌سازی، عمل جراحی و تامین آذوقه برای آنان انجام می شود.

این مسوول از خبرنگار خواست تا فیلم منتشره در شبکه های اجتماعی را برایش ارسال شود تا بتواند با شناسایی فرد خاطی با او برخورد قانونی بشود.

برابر قانون، برخورد با افرادی که مرتکب چنین جرایمی می شوند، در حوزه شهری بر عهده شهرداری ها و در حوزه روستایی با بخشداری و دهیاری است.

حیوان آزاری یکی از انواع بداخلاقی های اجتماعی، بزهکاری یا اختلالات روانی است که موجب جریحه دار شدن افکار عمومی و جرم تلقی می شود.

هرچند امور مربوط به حیوانات وحشی طبق ماده یک قانون حفاظت بهسازی محیط زیست مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست می شود ولی از آنجایی که سازمان حمایت از حیوانات در کشور وجود ندارد، این سازمان در راستای جریحه دار نشدن افکار عمومی و در راستای مقابله با حیوان آزاری، در این خصوص همکاری می کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره