نماد آخرین خبر

سرگردانی مسافران در مرز مهران؛ افزایش کرایه‌ها تا سقف دو میلیون تومان!

منبع
فارس
بروزرسانی
سرگردانی مسافران در مرز مهران؛ افزایش کرایه‌ها تا سقف دو میلیون تومان!

فارس/ افزایش خودسرانه کرایه‌ها طی ساعات گذشته و عدم نظارت مسئولان مربوط در مرز بین المللی مهران مشکلاتی را برای زائران ایجاد کرده است.

بر اساس گفته رانندگان تاکسی و همچنین زائران عدم نظارت در مرز مهران طی ساعات گذشته سبب افزایش بی‌رویه کرایه تاکسی در این مرز بین‌المللی شده به طوری که گلایه مسافران را به دنبال داشته است. این در حالی است که طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۶۰ هزار نفر از مرز بین المللی مهران تردد داشته اند که با توجه به گرمی هوا و ضعف زیرساخت ها ضروری است تمهیدات لازم برای تردد زائران در نظر گرفته شود تا در گرمای بیش از ۵۰ درجه مهران شاهد بروز مشکل برای این افراد نباشیم.
ضعف مدیریت در مرز مهرانسارایی یکی از زائران با بیان اینکه ساعت‌هاست در گرمای شدید مهران معطل شده ایم می‌گوید: نظارتی در این مرز بین المللی انجام نمی شود و همین امر سبب بروز مشکل برای زائران شده است.
نرخ کرایه‌ها در مرز مهران از ۱ میلیون تومان تا ۲ میلیون تومان در ازای هر مسافر به قم توسط تاکسی‌داران گفته می‌شود. این در حالی است که طبق مشاهدات عینی خبرنگار مستقر در مرز فارس اتوبوسی برای جابجایی زائران هم اکنون نیست.
ناصریان یکی دیگر از زائران حسینی با بیان اینکه مسئولان مربوط با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته باید زیرساخت‌های لازم را جهت تردد زائران فراهم می‌کردند، گفت: ضعف مدیریت هر ساله سبب تکرار این مشکل در مرز مهران می‌شود. موج بازگشت زائران دهه اول محرم که به منطور شرکت در عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به کربلا رفته اند از صبح روز گذشته آغاز شده است و بر اساس گفته مسئولان اتوبوس ها جهت انتقال زائران به شهرهای مقصد در مرز مهران مستقرند.

افزایش خودسرانه کرایه توسط برخی سودجویان

یکی از رانندگان تاکسی مرز مهران با تایید افزایش کرایه از سوی تاکسی داران و نبود نظارت در مرز مهران گفت: این سوء مدیریت عمدی است، مسئولان می گویند زائران هیچ شکایتی تا کنون نداشته اند پس مشکلی وجود ندارد اما باید بگویم زائران به دلیل خستگی و گرما وقت خود را با شکایت و معطلی های بعد از آن هدر نمی دهند.طی سال‌های گذشته هم شاهد بروز چنین مشکلاتی در مرز مهران بوده ایم که گلایه و نارضایتی زائران را به دنبال داشته و مسئولان وعده هایی مبنی بر رفع این مشکلات داده اند.
استفاده بیشتر زائران از خودرو شخصیچشمه خاور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه زائران بیشتر با خودرو شخصی به مرز مهران مراجعه کرده اند افزود: فراخوان‌های لازم جهت حضور اتوبوس در مرز مهران داده شده و هم اکنون ۵۰ دستگاه اتوبوس مستقر است و مشکلی جهت انتقال زائران وجود ندارد.
استقرار گشت‌های تعزیرات در مرز مهرانشفیعی فرماندار مهران نیز خاطرنشان کرد: هم اکنون گشت های تعزیرات و حمل و نقل پایانه‌ها در مرز مهران مستقرند تا از افزایش خودسرانه کرایه ها جلوگیری شود.ازدحام در روزهای پایانی اربعین بسیار بیشتر از امروز در مرز مهران خواهد بود، باید دید آیا نظارت‌ها و برنامه ریزی ها در آن زمان که تردد بیشتر است همینگونه خواهد بود یا روال منظمی در پیش گرفته می‌شود.
با توجه به فرا رسیدن ماه محرم طی روزهای گذشته شاهد افزایش خیل عظیم زائران حسینی بودیم که در ایام تاسوعا و عاشورا به کربلا مشرف شدند، از این رو باید تمهیدات لازم از سوی مسئولین مربوط جهت تردد زائران اندیشیده می‌شد اما بر اساس گفته زائران بی‌توجهی به این مهم مشکلاتی را برای زائران در این مرز بین‌المللی ایجاد کرده است.
کمبود اتوبوس و افزایش بی رویه کرایه تاکسی مشکلی است که هرساله با افزایش تعداد زائران در مرز مهران تشدید پیدا می کند، از این روز ضروری است با توسعه زیرساخت ها رفع این مشکلات در دستور کار قرار گیرد. از سوی دیگر با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی و گرمای شدید در مرز مهران ضروری است مسئولان تدابیر لازم را اندیشیده تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره