نماد آخرین خبر

پیش‌بینی ورود روزانه ۱۲۰ هزار زائر از مرز شلمچه به عراق

منبع
مهر
بروزرسانی
پیش‌بینی ورود روزانه ۱۲۰ هزار زائر از مرز شلمچه به عراق

مهر/ معاون استاندار بصره در امور فنی گفت: عراق در ایام اربعین روزانه پذیرای ۱۲۰ هزار زائر از مرز شلمچه خواهد بود.

زید عماره ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای اربعین امسال گفت: برنامه ریزی شده است روزانه ۱۲۰ هزار زائر از مرز شلمچه وارد خاک عراق شوند گرچه در روزهای اربعین این تعداد بیشتر می‌شود و لازم است هماهنگی‌های بیشتری بین دو طرف ایران و عراق انجام شود.
وی عنوان کرد: برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین در آن سوی مرز شلمچه مهلت ۲۰ روزه برای مسئولان عراقی تعیین شده است و در پنج روز پایانی مانده تا زیارت اربعین تصمیم بر این شد که مرز تجاری به صورت کامل بسته شود.
معاون استاندار بصره در امور فنی با اشاره به توافق برای ورود اتوبوس‌های ایرانی برای جابجایی زائران از شلمچه تا عتبات عالیات، بیان کرد: منتظر ابلاغ این مصوبه از وزارت کشور عراق به استانداری بصره هستیم.
زید عماره در خصوص راه اندازی مسیر دریایی برای جابجایی زائران تاکید کرد: با توجه به اینکه مسافت اسکله بندر واصلیه تا مرکز شهر بصره ۷۰ کیلومتر است و این مسیر کمک چندانی به زائران ایرانی نخواهد کرد، از سویی حداکثر جابجایی در روزهای اربعین تنها ۵۰۰ هزار زائر خواهد بود پس همچنان تمرکز خود را در اربعین بر مرز خاکی شلمچه قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به قوانین جدید برای زائران غیر ایرانی هم گفت: تعدادی زائر افغانستانی در ۲ روز گذشته به دلیل عبور با گذرنامه‌های ایرانی بازداشت شده‌اند بنابر این سخت گیری‌هایی برای اتباع غیر ایرانی قرار دادیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره