نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

جانشین فراجا: همکاری کارفرمایان با اتباع بیگانه غیرمجاز، جرم محسوب می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
جانشین فراجا: همکاری کارفرمایان با اتباع بیگانه غیرمجاز، جرم محسوب می‌شود

فارس/ جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: هرگونه بکارگیری اتباع غیرمجاز، اقدامات مربوط به نقل و انتقال خودرو یا املاک به دلیل محدودیت های خریداری اتباع از مصادیق عمل مجرمانه تلقی شده و تمامی مردم باید از این دست اقدامات خودداری کنند.

سردار قاسم رضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان قزوین، اظهار کرد: قزوین استانی انفلابی است که حدود ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده و مردم این استان همواره پاسدار خون شهدا و دستاوردهای انقلاب اسلامی هستند.
وی با اشاره به مراسمات و رخدادهای مهم کشور در ماه های اخیر، افزود: مدیریت انتظامی همه مراسمات در کنار مدیریت بر ناهنجاری های اجتماعی بر عهده پلیس بوده و ما شاهد موفقیت مجموعه انتظامی به ویژه در استان قزوین بودیم که با همکاری و همراهی مردم در تمامی این مراسمات به وقوع پیوست.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور مقابله با عرضه مواد مخدر و برخورد با خرده فروشان و جمع آوری معتادین متجاهر را جز دغدغه های مهم مردم و پلیس خواند و ادامه داد: پلیس با تمام قوا پای کار بوده و علاوه بر این جرائم، موضوعاتی چون پیشگیری از وقوع و کشف سرقت ها که استان قزوین اقدامات مطلوبی در این خصوص داشته نیز از اولویت های مهم پلیس است.
وی ادامه داد: از موضوعات مهم و اساسی در استان قزوین مساله نگهداری و حمل سلاح غیرمجاز می باشد که با توجه به خسارات و صدمات جبران ناپذیر ناشی از این موضوع، جمع آورب سلاح های غیرمجاز نیز به طور جدی در دستور کار مجموعه انتظامی قرار دارد.
سردار رضایی با اشاره به اینکه پلیس با اقدامات سلبی طرح جمع آوری سلاح غیرمجاز را اجرایی کرده و دیگر نهادها به ویژه رسانه ها نیز باید با فرهنگ سازی و اقدامات ایجابی در این خصوص وارد عمل شوند، از مردم خواست ضمن تحویل سلاح های غیرمجاز خود به پلیس، هرگونه اطلاعاتی که در این خصوص دارند را از طریق پل ارتباطی ۱۱٠ و ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.
این مقام انتظامی تاکید کرد: باید به نقطه ای برسیم که دارندگان سلاح غیرمجاز از این اقدام مجرمانه خود احساس ناامنی کنند، نه اینکه هنجارشکنان بخواهند با تامین این سلاح ها فرصت قدرت نمایی و ایجاد مزاحمت برای مردم و جامعه را پیدا کنند.
وی با اشاره به حضور اتباع بیگانه و تهدیدات موجود در این خصوص برای هر کشوری، تصریح کرد: ورود غیرمجاز اتباع در قانون جرم انگاری شده و آن دسته از اتباعی که مدت اقامت آن ها نیز به پایان رسیده شامل این موضوع بوده و می بایست ضمن شناسایی در کوتاهترین زمان به کشور خود منتقل شوند.
سردار رضایی تاکید کرد: هرگونه بکارگیری اتباع غیرمجاز، اقدامات مربوط به نقل و انتقال خودرو یا املاک به دلیل محدودیت های خریداری اتباع از مصدایق عمل مجرمانه تلقی شده و تمامی مردم باید از این دست از اقدامات خودداری کنند.
وی با بیان اینکه اتباع غیرمجاز می توانند از طریق معرفی خود به اردوگاه هایی که به این منظور پیش بینی شده به کشور خود بازگردند، عنوان کرد: هماهنگی های دیپلماسی با کشورهای همسایه در این خصوص انجام شده و پلیس با جدیت تمام این ماموریت را به عنوان برخورد با یکی از جرائم مشهود رصد و مدیریت خواهد کرد.
جانشین فرمانده کل انتظامی کشور ضمن ابراز خرسندی از اقدامات هوشمندانه پلیس در مرزبانی کشور در برخورد با قاچاق کالا و مواد مخدر بیان کرد: از دیگر ماموریت های مهم و پیش روی مجموعه انتظامی، اربعین اباعبدالله الحسین(ع) و سفر عاشقان حسینی برای زیارت عتبات و عالیات می باشد که اقدامات ویژه ای برای هماهنگی با پلیس عراق انجام شده و ما عاشقانه آماده خادمی در این مراسم شکوهمند مذهبی و بین المللی هستیم.
وی با بیان اینکه علاوه بر گذرنامه های عادی، گذرنامه هایی با اعتبار ۲ ماهه ویژه اربعین در نظر گرفته شده و تمامی تلاش برای سهولت سفر زائران در دستور کار قرار دارد، از مردم خواست به منظور کاهش بار ترافیکی تا حد امکان از پایانه های عمومی برای سفر به مرزها استفاده کرده و در کنترل ترافیک با پلیس همکاری کنند.

سردار رضایی در پایان اقدامات انتظامی در استان قزوین را مثبت ارزیابی کرده و اظهار کرد: اگر مقرر باشد اقدامات انتظامی در استان را با نمره مورد ارزیابی قرار دهیم، استان قزوین حائز نمره مطلوبی در این خصوص خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar