نماد آخرین خبر

تداوم آتش‌سوزی در سایت صفیره اهواز

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تداوم آتش‌سوزی در سایت صفیره اهواز

ایسنا/ فعالیت واحدهای نفتی در پیرامون شهر اهواز، وجود کارخانه‌های آسفالت و فولادسازی و شرکت‌های کشت و صنعت امیرکبیر و دهخدا و همچنین سوزاندن بقایای کشاورزی، از مهمترین منابع آلودگی هوای شهر اهواز هستند و در این شرایط، پایش مستمر واحدهای موثر در آلودگی هوای اهواز ضروری است.

صغری رستمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز امروز (۵ مردادماه) در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: سهم اصلی آلودگی هوای اهواز و تهدید سلامت شهروندان مربوط به صنایع آلاینده و بنابراین با استناد به ماده ۱۴ قانون هوای پاک، انتقال واحدهای آلاینده به خارج از محدوده مصوب شهری در دستور کار قرار گرفته و اداره محیط زیست اهواز با وجود کمبود نیروی انسانی، پایش مستمر واحدهای صنعتی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به آلایندگی کارخانه آسفالت و وقوع حریق در محل دپوی سنتی سایت دفن پسماند «صفیره» در هفته‌های اخیر افزود: با پیگیری‌های اداره محیط زیست اهواز، سازمان عمران شهرداری اهواز نسبت به تعویض ۷۴۰ کیسه در سیستم بگ فیلتر، اقدام کرد. همچنین در بازدید از مدفن صفیره اهواز مشخص شد سازمان مدیریت پسماند از طریق انتقال حدود ۱۵۰۰ سرویس خاک و ایجاد پوشش خاک در محل دفن سنتی، ضمن مهار آتش از انتشار دود و تداوم خودسوزی در این سایت جلوگیری کرده است. با این حال، همچنان بخشی از محل دپوی سنتی در سایت صفیره در حال سوختن است.
رستمی گفت: هر چند اقدامات انجام‌شده در مهار آتش منجر به مهار ۸۰ درصد حریق شده است اما با توجه ماهیت مواد موجود در پسماندها، مهار ۲۰ درصد باقی‌مانده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی بیان کرد: رعایت قانون مدیریت پسماند و همچنین تکمیل مراحل مدیریت پسماند در مدفن صفیره، برای جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در این سایت ضروری است. این در حالی است که در  حال حاضر دفن سنتی در محوطه و سلول شماره ۲ سایت صفیره در حال انجام است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز گفت: اداره محیط زیست اهواز با توجه به اهمیت موضوع، در جلسات متعدد موضوع مدیریت پسماند و پسماندهای پزشکی مراکز درمانی کوچک را در مراجع قضایی پیگیری کرده است تا با ایجاد بستری مناسب، چالش مدیریت پسماند در شهر اهواز از مراحل اولیه که شامل جمع‌آوری و حمل تا دفن نهایی است، برطرف شود. 


به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره