نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

وزارت علوم: جابجایی هیات علمی غیرمتعارفی نداشتیم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وزارت علوم: جابجایی هیات علمی غیرمتعارفی نداشتیم

ایسنا/ رئیس مرکز جذب هیات وزارت علوم با تاکید براینکه حواشی اخیر جذب های غیرقانونی در دانشگاه‌ها بی تقوایی اخلاقی است، گفت: هیچ پرونده ای خارج از روند قانونی جذب نداریم و اگر کسی یک مورد هم سراغ دارد به ما اعلام کند.

محمد خلج امیرحسینی ضمن بیان این خبر به برخی حواشی در خصوص جذب خارج از قانون در دانشگاه ها در اواخر دولت سیزدهم اشاره و تاکید کرد: در این زمینه هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است، صرفا روند جذب ها متقاضیان انجام می شود یعنی هر پرونده ای که کامل هست  به این معنی که متقاضی در فراخوان شرکت کرده، معدل های قانونی را دارد در نتیجه مصاحبه علمی و عمومی را انجام داده و حدنصاب های لازم را کسب کرده و در هیات اجرایی نیز مورد تایید قرار گرفته است و  استعلامات قانونی مثبت را دارد، می تواند جذب دانشگاهها شود.

وی در ادامه افزود: جذب هیات علمی به جز طی مراحل فوق  معنایی ندارد و ما در وزارت علوم  پرونده ای را خارج از طی این روند در دانشگاه ها قبول نمی کنیم.

خلج یادآور شد: بیان برخی حواشی در خصوص جذب های غیرقانونی هیات علمی در دانشگاه ها بی تقوایی اخلاقی است و بدون مستند عنوان می شود چرا که جذب خارج از طی روند فوق امکان پذیر نیست.

وی افزود: ابدا امکان ندارد داوطلب جذب در روند گزینش های علمی و عمومی دانشگاه ها رد شده باشد اما با سفارش فردی دیگر جذب دانشگاه ها شود. پرونده ای که تاییدیه هیات اجرایی دانشگاه را نداشته باشد نمی تواند مطرح شود یک مورد اگر کسی سراغ دارند به ما اعلام کنند.

رئیس مرکز جذب وزارت علوم در خصوص جابجایی اعضای هیات علمی دانشگاه ها نیز گفت: این موضوع همواره وجود داشت در واقع در این زمینه موافقت هیات اجرایی مبدا و مقصد به رعایت آمایش سرزمینی باید وجود داشته باشد تا جابجایی امکان پذیر شود و مرکز جذب صرفا نتایج تقاضاها را بررسی می کند تا خللی در نتایج آمایش سرزمینی و رشته هایی که در مبدا و مقصد وجود دارد پیش نیاید با درخواست ها موافقت می کند.

رئیس مرکز جذب هیات وزارت علوم در پایان تاکید کرد: ما جابجایی هیات علمی غیرمتعارفی  در دانشگاه ها نداشتیم به طور مثال اگر در ماه های گذشته تعداد ۱۰ نفر پرونده جابجایی داشتیم در حال حاضر نیز به این تعداد جابجایی صورت میگیرد اینگونه نیست رشد غیرمتعارفی اماری در این زمینه داشته باشیم. ضمن اینکه روند تایید مبدا و مقصد برای جابجایی هیات علمی حدود ۷ ماه طول می کشد یعنی پرونده هایی که امروزه بررسی می شود برای ماه ها قبل پیش می باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar