نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

پلیس راهور: خودرو با دو تخلف همزمان در سفر اربعین ۷۲ ساعت توقیف می‌شود

منبع
برنا
بروزرسانی
پلیس راهور: خودرو با دو تخلف همزمان در سفر اربعین ۷۲ ساعت توقیف می‌شود

برنا/ رئیس پلیس راهور فراجا گفت: عدم رعایت قانون راهنمایی و رانندگی در رفت و برگشت به مرز‌های کشور و دو تخلف همزمان باعث توقیف ۷۲ ساعتی خودرو، جریمه سنگین و نمره منفی خواهد شد.

سردار سید تیمور حسینی رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه اگر تخلف خودرو‌ها در سفر اربعین حسینی در مرز‌های کشورخطرناک باشد حتما توقیف ساعتی را به همراه دارد، گفت: زائران اربعین که با خودرو شخصی به سمت مرز‌های کشور حرکت می‌کنند بدانند دو خلاف همزمان مستوجب ۷۲ ساعت توقیف می‌شود و به خودرو‌های فرسوده به هیچ عنوان اجازه تردد داده نمی‌شود که حتما اعمال خواهد شد.

وی افزود: تخلف رانندگان در طول مسیر در استان‌های مرزی اگر به گونه‌ای باشد که مستوجب جریمه باشد حتما جریمه خواهند شد و یکی از خط قرمز‌ها این است که باید رعایت شود.

سردار حسینی اضافه کرد: جریمه‌ها بر اساس نرخ جدید است مبلغی که منجر به شکایت و توقیف می‌شود ۵ میلیون تومان است که قبلا این میزان ۲ میلیون بوده است البته این میزان که منجر به توقیف می‌شد در زمان کرونا ۳ میلیون تومان در مقطع کوتاهی بوده است. 

رییس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: به خودرو‌های فرسوده به هیچ عنوان اجازه تردد داده نمی‌شود، زیرا این دسته از خودرو‌ها باید دارای معاینه فنی و سلامت فنی کامل داشته باشند که بتوانند در طول محور‌های مواصلاتی حرکت کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا درباره کاپوتاژ کردن خودرو‌ها برای ورود به عراق گفت: راجع به کاپوتاژ باید بگویم هر سال یک تعدادی از شهروندان خودروهای‌شان را کاپوتاژ می‌کنند، اما باید بدانند عملا امکان اینکه با خودروی شخصی وارد کشور عراق شوند وجود ندارد، توصیه من به عنوان کسی که دست بر آتش دارد و سالهاست که با این ماموریت سروکار دارد این است که دنبال کاپوتاژ نباشند بار دیگر می‌گویم بخاطر مشکلاتی که در کشور عراق است امکان خروج از مرز با خودروی شخصی واقعا وجود ندارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar