نماد آخرین خبر

وزیر آموزش و پرورش: موسسان مدارس غیردولتی دغدغه تربیت دارند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزیر آموزش و پرورش: موسسان مدارس غیردولتی دغدغه تربیت دارند

ایرنا/ وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تقویت مدارس غیردولتی با اصلاح قوانین و تسهیل تاسیس مدارس توسط افرادی که دید انتفاعی ندارند دو راهکاری است که در آموزش پرورش درباره آن کوتاهی نکردیم، گفت: تاسیس مدارس تا زمانی که هدف تربیت و ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشد، هم مطبوع و هم مورد توصیه است.

رضامراد صحرایی در مراسم اختتامیه جشنواره آفرینو، اولین جشنواره و نمایشگاه ملی ابتکارات و خلاقیت های مدارس غیردولتی که عصر امروز ۱۵ مردادماه در سالن همایش های پژوهشکده نفت برگزار شد با ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره برای تقدیر از همکاران فرهنگی گفت: راز پیشرفت جوامعی که به پیشرفت می رسند تحول خواهی است آنان تلاش دارند هر روز از روز پیشین بهتر باشند.
وی افزود: تحول زمانی اتفاق می افتد که ۳ مرحله شناختی، فرایندی و نهادی یا سازمانی طی شود؛ برای اینکه بدانیم چرا کشورهای دیگر تحول بیشتری داشته اند باید مانند آن کشورها از شناخت شروع کنیم تجلی تحول شناختی، عبارت است از شکوفایی مدرسه.
صحرایی بیان کرد: به دولتمردان و سیاست مداران توصیه می شود ایران از وزارت آموزش و پرورش و از مدرسه متحول می شود.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در آموزش و پرورش درباره دو راهکار کوتاهی نکردیم؛ نخست تقویت مدارس غیردولتی با اصلاح قوانین و دیگری تسهیل تاسیس مدارس توسط افرادی که دید انتفاعی ندارند.
وی اضافه کرد: تاسیس مدارس تا زمانی که هدف تربیت و ارتقای نظام تعلیم و تربیت باشد هم مطبوع و هم مورد توصیه است مدرسه نباید بنگاه اقتصادی شود.
صحرایی گفت: حفظ نظارت و شان سیاست گذاری آموزش و پرورش با بن‌مایه اصلی تسهیل از جمله نکاتی است که در سند تحول مورد توجه است در این دوره کوشیدیم نشان دهیم مدارس کشور بسیار بهتر از چیزی هستند که گاهی در برخی از رسانه ها ترسیم می شود.
وی افزود: در این دوره کوشیدیم نشان دهیم موسسان مدارس غیردولتی مربیان تربیتی هستند که دغدغه تربیت دارند. آفرینو در ایستگاه اول خود موفق بود باید تحول آن شتاب بگیرد و به رویدادهای ملی دیگری مانند رویداد الف تا بپیوندد.

موضوع ۳۰ ساعته شدن معلمان مدارس غیردولتی نیازمند توجه و حمایت ویژه است
معاون وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم اظهار کرد: جشنواره آفرینو در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برگزار شد تا از ابتکارات مدارس غیردولتی استفاده شود و این تجربیات به سایر مدارس تسری پیدا کند.
احمد محمودزاده افزود: این جشنواره مسیر بسیار طولانی را طی کرده است تا به مرحله نهایی برسد؛ برگزاری جشنواره‌های علمی در حوزه تعلیم و تربیت به دلیل تعمیق علم و مشارکت دادن سرآمدان تربیتی بسیار موثر هستند مدارس غیردولتی در چندین دهه فعالیت خود، ابتکار و خلاقیت‌های زیادی را در ارتقای سطح تعلیم و تربیت کشور داشته است.
وی ادامه داد: در این جشنواره حدود ۶۲۰۰ طرح از ۳۳۶۳ مدرسه در ۳۷۰ منطقه به دبیرخانه ارسال شد که امروز در مراسم اختتامیه از ۶ طرح و ۲ اثر شایسته تقدیر می‌شود.
به گفته وی این جشنواره محتوی محور بود که کارگاه‌های آموزشی و تخصصی خوبی در این جشنواره برگزار شد.
معاون وزیر ادامه داد: طرح‌های ابتکاری این جشنواره معرفی می‌شود و به سایر مدارس تسری پیدا می‌کند طرح‌های مدارس منتخب این جشنواره در قالب کتاب و لوح‌های فشرده تکثیر می‌شود همچنین ایجاد سامانه خواهرخواندگی در زمینه‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی در دستور کار است که این طرح از ابتدای مهر برای ۲ هزار مدرسه در مناطق محروم آغاز می‌شود.

وی اعلام کرد: موضوع ۳۰ ساعته شدن معلمان مدارس غیردولتی نیازمند توجه و حمایت ویژه است امیدواریم که مجلس شورای اسلامی در این باره توجه ویژه‌ای داشته باشند.
 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar