نماد آخرین خبر

سازمان غذا و دارو: ۸۲ درصد شیرخشک‌ها تولید داخل است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سازمان غذا و دارو: ۸۲ درصد شیرخشک‌ها تولید داخل است

تسنیم/ رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تولید ۸۲ درصد شیرخشک‌ها در داخل کشور، گفت: ارزبری شیرخشک ۱۱۰ میلیون دلار است و کمبود فقط در چهار قلم شیرخشک وجود دارد.

سید حیدر محمدی امروز در نشست خبری در سازمان غذا و دارو اظهار کرد: امروزه 28 هزار و 800 قلم کالا (IRC) در حوزه دارویی و 505 هزار آی آر سی در حوزه تجهیزات پزشکی داریم که شناسه گذاری شده‌اند و 3736 قلم ژنریک دارویی داریم.

وی افزود: 99 درصد سهم تامین دارو مربوط به تولید داخل و یک درصد وارداتی است که 18 درصد بازار ریالی را شامل می‌شود. همچنین 40 درصد ارزش بازار تجهیزات پزشکی مربوط به تولید داخل است.

محمدی ادامه داد: 1533 خدمت تجهیزات پزشکی و 2627 قلم دارو تحت پوشش بیمه‌ها هستند و 401 قلم دارو نیز تحت پوشش طرح دارویار قرار دارند.

وی با بیان اینکه 100 درصد مکمل‌ها تولید داخل هستند، گفت: 19 هزار و 800 پروانه فعال برای فراورده های طبیعی، سنتی، مکمل و شیرخشک داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه 82 درصد شیرخشک ها تولید داخل و 18 درصد وارداتی و عمدتا متابولیک هستند، کمبود برخی برندهای شیرخشک را منطقه‌ای اعلام و بیان کرد: کمبود شیرخشک در 4 قلم از انواع شیرخشک‌هاست.

وی ادامه داد: ارزبری سالانه شیرخشک‌ها 110 میلیون دلار و بازار صادراتی آن، سالانه 16 میلیون دلار است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره