نماد آخرین خبر

جزئیات آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ منتشر شد

منبع
تسنيم
بروزرسانی
جزئیات آزمون سردفتری سال ۱۴۰۲ منتشر شد

تسنیم/ جزییات آزمون سردفتری ۱۴۰۲ که بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار برگزار شده بود، از سوی سازمان سنجش منتشر شد.

اطلاعات آماری مربوط به آزمون سردفتری سال 140٢ از سوی سازمان سنجش در سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات منتشر شده است.

در جدول منتشر شده اطلاعات مهمی از جمله تعداد کل ثبت‌نام کنندگان، تعداد غایبان در جلسه آزمون، تعداد قبول‌شدگان آمده است. همچنین میانگین نمره کل تراز یک درصد داوطلبان برتر آزمون که مبنای محاسبه حد نصاب قبولی تعیین شده، در این جدول ذکر شده است.

تعداد ثبت نام کنندگان آزمون به تفکیک زن و مرد

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، ٢5 هزار و ٩٧٢ نفر برای شرکت در آزمون سردفتر اسناد رسمی 140٢ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ١١ هزار و ٧٨٧ شرکت‌کننده‌ آقا و ١4 هزار ١٨5 نفر خانم بودند.

بنابراین در آزمون 1403 بانوان تمایل بیشتری برای فتح صندلی سردفتری داشته‌اند.

از میان ثبت‌نام‌کنندگان ٨ هزار و 5٧5 نفر در جلسه آزمون حاضر نشدند و از حضور در جلسه امتناع ورزیدند که از این تعداد 4 هزار و ١٧ تن مرد و 4 هزار و 55٨ نفر خانم بودند.

میانگین نمره کل یک درصد برتر چه ترازی بوده است؟

با توجه به اینکه این آزمون نیز بر اساس قانون تسهیل محاسبه می‌شود، تراز آزمون برای داوطلبان آن مورد توجه است. بر اساس اطلاعات به دست آمده، بیشترین نمره به دست آمده در آزمون سردفتری10061 و کمترین نفره منفی 4٩6 بوده است.

همچنین میانگین نمره کل یک درصد داوطلبان برتر آزمون 8 هزار و ٣٢٨ بوده است که بر اساس آن حدنصاب سهمیه آزاد 5 هزار و ٨٢٩ و حدنصاب سهمیه ایثارگری نیز 4 هزار و ٩٩6 بوده است.

این خبر می‌افزاید؛ آزمون سردفتری اسناد رسمی مربوط به سال 1402 در 27 اردیبهشت‌ماه 1403 برگزار شد. این دومین آزمون بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار است که مشخص کرده، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور باید هر ساله آزمون سردفتری اسناد رسمی را با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور برگزار کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره